ماجرای عجیب مردی که ۳۸۲ روز غذا نخورد!



«آنگوس باربیری» رکورد جهانی گینس طولانی‌ترین اعتصاب غذا را دارد که ۳۸۲ روز طول کشید. حتی هنوز هم دانشمندان کاملا درک نمی‌کنند که او چطور توانسته بدون غذا زنده بماند و آسیب نبیند.

یک سال آب معدنی و ویتامین

اخبار,اخبار گوناگون,مردی که ۳۸۲ روز غذا نخورد

 

در سال ۱۹۶۵، یک مرد بسیار چاق ۲۷ ساله به بیمارستان مریفیلد در داندی، اسکاتلند مراجعه کرد. در آن زمان، او ۲۰۷ کیلوگرم وزن داشت. آنگوس به کارکنان بیمارستان گفت آماده است برای مدتی غذا نخورد تا وزن کم کند و پزشکان با او موافقت کردند. آنگوس ابتدا قصد نداشت غذا خوردن را برای مدت طولانی ترک کند. اما با وجود توصیه پزشکان، تصمیم گرفت حتی بعد از ۴۰ روز رژیم خود را ادامه دهد. او می‌خواست کاملا متناسب شود.

 

اخبار,اخبار گوناگون,مردی که ۳۸۲ روز غذا نخورد

 

آنگوس بیش از یک سال فقط مکمل ویتامین و مخمر مصرف می‌کرد، به خصوص ویتامین ث. از روز ۹۲ قرص پتاسیم و از روز ۳۴۵ خوردن نمک را آغاز کرد. همچنین اجازه داشت هر چقدر می‌خواهد آب، چای و قهوه بخورد. گاهی اوقات مقدار کمی شیر و شکر هم اضافه می‌کرد، به خصوص در روز‌های آخر رژیم. او هر ۳۷-۳۸ روز مقدار کمی مدفوع می‌کرد که چون چیزی نمی‌خورد، طبیعی بود.

 

او مجبور شد شغلش را رها کند

اخبار,اخبار گوناگون,مردی که ۳۸۲ روز غذا نخورد

 

آنگوس هیچ دارویی نمی‌خورد و فقط برای آزمایش دادن به بیمارستان می‌رفت. سطح گلوکز او بسیار پایین بود که ثابت می‌کرد واقعا چیزی نخورده است. اما پایین بودن قند خون، او را از انجام کارهای معمولش بازنمی‌داشت و حس بدی در او ایجاد نمی‌کرد. تنها کاری که مجبور شد رها کند، کار در فروشگاه موادغذایی پدرش بود که متخصص درست کردن ماهی و سیب زمینی سرخ شده بود و آنگوس نمی‌توانست آن همه غذای خوشمزه را در اطرافش تحمل کند.

 

تخم مرغ آبپز غذای خوشمزه‌ای برای او بود

اخبار,اخبار گوناگون,مردی که ۳۸۲ روز غذا نخورد

آنگوس در ۱۱ جولای ۱۹۶۶ رژیم غذایی سخت خود را کنار گذاشت. او در عرض ۳۸۲ روز، ۱۲۵ کیلوگرم کم کرد و به وزن ۸۲ کیلوگرم رسید. آنگوس بعد از رژیم، یک تخم مرغ آبپز با یک تکه نان و کره و یک فنجان قهوه می‌خورد. به گفته خودش، طعم غذا‌ها را تقریبا فراموش کرده بود و می‌توانست از ساده‌ترین غذا‌ها واقعا لذت ببرد.

 

باوجود اینکه آنگوس بسیار سریع وزن کم کرده بود، طی ۵ سال بعد از رژیم، فقط ۷ کیلوگرم اضافه کرد. او به وارویک در انگستان مهاجرت کرد، صاحب دو فرزند شد و ۲۴ سال دیگر عمر کرد. 

 

پس ما هم می‌توانیم با ترک غذا، وزن کم کنیم؟

کاهش وزن با این رژیم سخت می‌تواند واقعا خطرناک باشد. دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی دانشگاه داندی ۵ مورد را بررسی کردند که می‌خواستند با ترک غذا وزن خود را کم کنند. همه آن‌ها منجر به مرگ شد. فقط یک نفر توانست ۲۱۰ روز بدون غذا زندگی کند که او هم بعد از غذا خوردن مُرد (یکی از عواقب مصرف ناگهانی غذا که تعادل الکترولیت و مایعات بدن را به هم می‌زند) بقیه بیماران در اثر مشکلات مختلف در هفته سوم تا هشتم رژیم جان خود را از دست دادند.

 

 

بسیاری از  بیماران هم از کمبود پتاسیم رنج می‌بردند با اینکه قرص آن را مصرف می‌کردند.

 

برخی افراد می‌توانند مدتی بدون غذا و با چربی بدنشان زندگی کنند. اما این رژیم و حتی رژیم‌های کم کالری ممکن است باعث حمله قلبی شوند، چون کاهش وزن و عضلات بسیار سریع رخ می‌دهد. بعد از تقریبا ۶-۸ هفته رژیم ترک غذا مشکلات قلبی ظاهر می‌شود.

 

برخی تحقیقات ثابت می‌کند که محدود کردن موادغذایی یا حتی نخوردن به مبارزه با سرطان و چاقی کمک می‌کند. در حیوانات، ترک غذا سرعت پیر شدن را کم می‌کند. اما مزایای ترک غذا هنوز ثابت نشده است، بنابراین هنوز کار بسیار خطرناک است.

 

تا به حال یک رژیم غذایی کم کالری را امتحان کرده اید؟ فکر می‌کنید آنگوس دیوانه بوده یا شجاع که زندگی خود را به خطر انداخته؟

 

 برترین ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------