برج وینهاوس؛ بلندترین حماقت دنیا



برج وینهاوس بلندترین ساختمان شهر کالدردیل و مشهورترین نشانه‌ای است که از فاصله چند کیلومتری دیده می‌شود. این برج را بلندترین حماقت دنیا می‌نامند، چون هیچ وقت کاربردی نداشته است.

 به گزارش برترین ها، برج وینهاوس (Wainhouse) بلندترین ساختمان شهر کالدردیل در بریتانیا و مشهورترین نشانه‌ای است که از فاصله چند کیلومتری دیده می‌شود. این برج را بلندترین حماقت دنیا می‌نامند، چون هیچ وقت کاربردی نداشته است. ماجرای جالبی هم دارد.
 

اخبار,اخبارگوناگون,برج وینهاوس


این برج به عنوان دودکش و به منظور مطابقت با قانون جدید کاهش آلودگی در سال ۱۸۷۰ و به دستور جان ادوارد وینهاوس ساخته شد که مالک یک کارخانه رنگ سازی بود. وینهاوس که درک خوبی از معماری داشت، می‌خواست این دودکش به زیبایی طراحی و ساخته شود.
 

اخبار,اخبارگوناگون,برج وینهاوس


کار روی دودکش از سال ۱۸۷۱ و با استفاده از سنگ‌ و مصالح بومی آغاز شد. متاسفانه وینهاوس مجبور شد کارخانه رنگ‌سازی خود را قبل از تکمیل دودکش بفروشد، اما دودکش را برای خودش نگه داشت. او طراحی این ساختمان نیمه‌کاره را تغییر داد و آن را به برج تبدیل کرد، یک گنبد زیبا به بالا و دو گالری به نمای آن اضافه کرد. برج در سال ۱۸۷۵ کامل شد.
 

اخبار,اخبارگوناگون,برج وینهاوس


وینهاوس یک همسایه ملّاک به نام سر هنری ادواردز داشت که با هم دشمنی قدیمی داشتند. ادواردز اعتراض کرد که کارخانه رنگ‌سازی وینهاوس هوا را آلوده می‌کند و به شدت با فعالیت کارخانه مخالفت کرد. به خاطر این درگیری و لجبازی با ادواردز بود که وینهاوس برج را ساخت.
 

اخبار,اخبارگوناگون,برج وینهاوس


ادواردز همیشه این را به رخ می‌کشید که بیشترین ملک خصوصی را دارد و هیچکس نمی‌تواند آن‌ها را ببیند. به همین دلیل وینهاوس برج بلندی ساخت که مشرف به زمین‌های ادواردز باشد. شورای شهر هالیفاکس این برج را در سال ۱۹۱۸ تصاحب کرد و از آن زمان به روی عموم باز است. این برج ۷۷ متر ارتفاع و بیش از چهارصد پله دارد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------