ممنوعیت بالا رفتن از کوه مقدس استرالیایی‌ها



اخبار,اخبارگوناگون,  کوه مقدس استرالیایی‌ها
مقامات استرالیایی، کوه معروف «اولورو» را به روی کوهنوردان برای همیشه بستند تا کسی نتواند از آن بالا برود. یک روز قبل از این اقدام، صدها تن برای آخرین بار به قلّه کوه صعود کردند. کوه یاد شده قرمز رنگ با شیب های بسیار تند است.

 مقامات این منطقه ی گردشگری که کوه در آن واقع شده، می گویند: بالا رفتن از کوه ممنوع شده و به کسی اجازه این کار را از الآن به بعد نمی دهیم. هنوز ده ها نفر در کوه وجود دارند که از آن فرود می آیند و وقت خود را به کُندی سپری می کنند، اما انتظار می رود همه قبل از تاریکی برگردند.

مقامات این گردشگاه، ممنوعیت بالا رفتن از کوه را روز ۲۶ اکتبر و در پاسخ به امید مردم بومی آنانگو، که این مکان را مقدس و دارای ارزش معنوی برمی شمرند، اعلام کرده اند.

مقامات در آخرین روز قبل از اعمال ممنوعیت، نگهبانان اضافی و همچنین پلیس را مستقر كردند و همچنان به گشت زنی در آخر هفته ادامه دادند و جریمه های سنگین را به هر كس كه صعود می كند تحمیل می كنند.

 

اخبار,اخبارگوناگون,  کوه مقدس استرالیایی‌ها


گفتنی است، اولورو که به نام صخره آیرز نیز شناخته می‌شود، سازند صخره‌ای ماسه‌سنگی بزرگی در بخش جنوبی قلمرو شمالی در استرالیای مرکزی است. این صخره در ۳۳۵ کیلومتری جنوب غربی آلیس اسپرینگز قرار گرفته و از مسیر جاده با آن ۴۵۰ کیلومتر فاصله دارد. اولورو همراه با کاتا جوتا، دو منظره مهم در پارک ملی اولورو-کاتاجوتا هستند. اولورو ۳۴۸ متر ارتفاع دارد و به خاطر رنگ سرخش شهرت جهانی یافته ‌است.

آنانگوها یا بومیان این منطقه، اولورو را مرتبط با روزگار رؤیا دانسته و مقدس می‌شمارند. منطقه اطراف این کوه سرشار از چشمه‌ها، گودال‌های آب، غارهای سنگی و نقاشی‌های مربوط به دوران کهن است.

 

اخبار,اخبارگوناگون,  کوه مقدس استرالیایی‌ها


یکی از بومیان آنانگو به بی‌بی‌سی گفته که اولورو مکانی بسیار مقدس همانند کلیسا برای ماست. مردم از سراسر جهان به این جا می‌آیند و از این صخره بالا می‌روند. آن‌ها هیچ احترامی قائل نیستند. تصمیم به توقف صعود به کوه اولورو پس از ده سال مبارزه گروهی از ساکنان بومی این بخش گرفته شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------