از تندیس مسیح در تور گلبرگ سیر دیدن کنید



تور برزیل,آژانس مسافرتی گلبرگ سیر

 
یکی از زیباترین سازه های دست بشر و یکی از عجایب هفتگانه جهان، تندیس مسیح در ریودوژانیرو برزیل است. مسیح منجی یکی از بهترین نمادها برای نشان دادن مهربانی این پیامبر الهی است و به بهترین شکل، فراگیر بودن مهر او را نشان می دهد. سالانه گردشگران و زائران بسیاری از سراسر جهان برای دیدار از مجسمه تندیس مسیح در شهر زیبای ریودوژانیرو برزیل بار سفر می بندند و محو شکوه و عظمت آن می شوند. تندیسی که انگار ریو را در آغوش گرفته است. ریودوژانیرو، شهری پر از تضاد، شهر طبیعت زیبا و هتل  های لوکس و البته فقر و بی  خانمان  هایی که در میان این همه تجمل و زیبایی آواره هستند. حقایق جذابی در مورد تندیس مسیح وجود دارد که به بررسی آن ها می پردازیم.
 
حقایقی درباره تندیس مسیح منجی
ساخت این تندیس عظیم از 1920 میلادی آغاز شد و 11 سال به طول انجامید. طراحی مجسمه را هیتور داسیلوا کاستا به عهده داشت و فرایند ساخت آن را هنرمند مشهور فرانسوی پل لاندوفسکی انجام داد. سنگ ها از معادن سوئد به برزیل آورده شدند و قطعات مجسمه پس از ساخت به بالای کوه کورکوادو در جنگل ملی تیجاکا منتقل و به هم متصل شد. ارتفاع مجسمه 39/6 و طول دست های آن، 28 متر است. حالت باز دست های مسیح در این تندیس، نمایشگر مهر جهان شمول او است. هزینه ساخت تندیس را جامعه کاتولیک برزیل پرداخت که در حدود 250 هزار دلار آمریکا بود.


در سال 2008 طوفان عظیمی در ریو اتفاق افتاد و رعد و برق به مجسمه آسیب رساند. البته عملیات بازسازی به سرعت انجام گرفت اما تصویر عکسی که در آن لحظه برخورد رعد و برق به مجسمه ثبت شده است، به یکی از پربازدیدترین عکس های جهان تبدیل شد. پس از این اتفاق و برای پیشگیری از آسیب های بعدی، در بالاترین قسمت مجسمه یک برق گیر نصب شد.

تور برزیل,آژانس مسافرتی گلبرگ سیر

 
برای این که مجسمه را از نزدیک ببینید، باید به بالای کوه کورکوادو بروید. البته آسانسوری هم برای آسان تر شدن رفت و آمد تعبیه شده است. همه افرادی که از این کوه صعود می کنند و منظره نفس گیر اطراف را می بینند، احساس آن لحظه را ویژه توصیف کرده اند. آن ها می گویند احساس می کنند جهان را از دریچه چشم خدا دیده اند. عظمت کوه، مجسمه، جنگل اطراف آن و ریودوژانیرو در پس زمینه، روی همه گردشگران اثر می گذارد. حتی کسانی که با نیت مذهبی به بازدید آن نرفته باشند هم با دیدن این منظره، حس و حالی معنوی را درک می کنند. مسیح پیام آور صلح و مهربانی بود و تندیس ریو، یکی از بهترین نمادها برای نشان دادن رسالت مسیح به شمار می رود.

در دامن ردای مجسمه یک در ورودی تعبیه شده است که به داخل راه دارد. داخل تندیس 12 طبقه وجود دارد که با پله و داربست به هم متصل هستند. شکوه و زیبایی بیرون در داخل راه ندارد. درون مجسمه مسیح منجی شبیه یک ساختمان متروکه و تاریک است و نور آن با لامپ تامین می  شود. تنها زیبایی درونی زمانی دیده می  شود که به قسمت سینه مجسمه می  رسید و قلب حجاری شده را در آن پیکره مشاهده می  کنید. مسیر منتهی به دست  ها و انگشتان، به صورت راهروهای باریک و کم نور طراحی شده است.


در حال حاضر امکان بازدید از داخل مجسمه برای عموم وجود ندارد. گفته می شود روزانه بیش از 5 هزار نفر از تندیس مسیح بازدید می  کنند. تعداد بالای بازدیدکنندگان در کنار عوامل محیطی مثل باد و باران و آفتاب، مجسمه را در معرض آسیب قرار داده است و به همین دلیل این روزها، اجازه بازدید تنها از فاصله مشخصی داده خواهد شد. 


بازدید از تندیس مسیح منجی با تور 
همان طور که اشاره کردیم، گردشگران بسیاری از سراسر جهان به دیدار این تندیس می روند. برخی با نیت زیارت و برخی برای تماشای یکی از عجایب هفت گانه جهان. بازدید از برزیل و زیبایی های آن، از جمله این تندیس، مورد علاقه بسیاری از ایرانیان نیز هست ولی سفر به کشوری در یک قاره دیگر، با توجه به بعد مسافت و مسائل مربوط به ویزا، کار چندان ساده ای نیست. این سفر هماهنگی های بسیاری می طلبد و لازم است فردی که این امور را به عهده می گیرد تجربه کافی داشته باشد.
 

تور برزیل,آژانس مسافرتی گلبرگ سیر

 
برای این که بتوانید با تور برزیل ارزان سفر کنید، باید با یک آژانس مسافرتی مطمئن و خوب قرارداد ببندید که اگر پولی می دهید، از اول تا آخر سفر شما را حمایت کند و در صورت بروز مشکل، آن را برطرف نماید. یکی دیگر از عواملی که می تواند در تور ارزان برزیل موثر باشد، شرایط آب و هوایی و فصلی است که شما می خواهید به برزیل سفر کنید. اگر می خواهید ارزان تر به برزیل سفر کنید باید در فصلی از سال به این کشور بروید که توریست های کمتری وجود دارند. در واقع در فصل کم توریست به برزیل سفر کنید، چرا که در این صورت می توانید پرواز و هتل ارزان تری را رزرو کنید و همچنین خریدهایتان در برزیل نیز ارزان از زمان های پرتوریست خواهد شد.

 

 

منبع: golbargtravel.com

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024