انتخاب هتل در اصفهان: راهنمایی برای تجربه‌ی لذت‌بخش و رضایت‌بخش از اقامت در شهر تاریخی



انتخاب هتل در اصفهان, اطلاعات هتل در اصفهان, لیست هتل در اصفهان

رزرو هتل در اصفهان

 

بازدید از اصفهان: انتخاب بهترین هتل برای تجربه‌ی لذت‌بخش و بی‌نظیر از این شهر تاریخی

این مقاله به معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان و نکاتی که در انتخاب بهترین هتل باید در نظر گرفت، پرداخته است. با مطالعه‌ی این مطلب از بیتوته، شما می‌توانید بهترین هتل را برای اقامت در شهر اصفهان انتخاب کنید و سفری لذت بخش و بی‌نظیر را تجربه کنید.

معرفی شهر اصفهان

برای سفر اصفهان یکی از مهم ترین شهرهای ایران است که از لحاظ ثبت آثار تاریخی بیشترین اثر ثبت شده در یونسکو را دارد. این شهر زیبا در مرکز ایران واقع شده و سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است.

 

اصفهان دارای دسترسی های زیادی برای جابه جایی مسافران به نقاط مختلف شهر است. شما می توانید در مدت زمان اقامت تان از مترو، اتوبوس و تاکسی هایی که دارای ایستگاه های متعددی در سراسر شهر هستند، استفاده کنید. آب و هوای این شهر زیبا در فصول مختلف سال متغیر است.

 

اما اگر در فصول گرم و یا سرد سال به آنجا مسافرت کنید برخلاف بعضی دیگر از شهرها سرما و گرمای خشکی نداشته و باعث اذیت شدن شما نمی شود.

مهم ترین جاذبه های تاریخی اصفهان شامل: میدان نقش جهان، مسجد جامع، مسجد شیخ لطف الله، چهل ستون، سی و سه پل، پل خواجو اصفهان، عمارت عالی قاپو، کلیسا وانک، کلیسای هاکوب و بازار قیصریه است.

 

در این شهر صنایع دستی بی همتایی وجود دارد که ساعت ها شما را محصور خود خواهد کرد. اگر به صنایع دستی علاقه مندید توصیه می کنیم بازدید از بازار صنایع دستی میدان امام را که در آن ظروف مینا کاری، منبت کاری، فیروزه کوبی و قلم زنی وجود دارد، را از دست ندهید. برای اینکه فرصت داشته باشید تا با خیال راحت از زیبایی های این شهر بازدید کرده و لذت ببرید، به نکات مهم این مقاله برای انتخاب و رزرو هتل در اصفهان توجه کنید.

 

انتخاب هتل در اصفهان, اطلاعات هتل در اصفهان,نکات انتخاب هتل در شهر اصفهان

نکات انتخاب هتل در شهر اصفهان

 

برای رزرو هتل در اصفهان چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

نکته اول: موقعیت جغرافیایی

اولین و مهم ترین مورد در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی هتل است. علی رغم اینکه در تمام نقاط شهر اصفهان به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی دارید، اما با انتخاب هتل نزدیک به مراکز گردشگری لذت پیاده روی لذت بخش را از خود دریغ نکنید.

 

بهترین منطقه برای رزرو هتل حد فاصل سی و سه پل تا میدان امام خمینی است. به این منطقه که تقریبا در مرکزیت شهر واقع شده، چهار باغ گفته می شود. علاوه بر زیبایی هایی که در حالت عادی در اصفهان مشاهده می کنید، اگر به پیاده روی و دوچرخه سواری علاقه داشته باشید.

 

پیاده روی در محدوده چهار باغ و سی و سه پل در زمان غروب به شما چنان حسی را می دهد که مطمئن باشید دو ماه نگذشته باز هم دلتنگ آن خواهید شد.

منطقه ی چهار باغ همچنین یکی از بهترین مناطق برای خرید سوغات است. اگر قصد دارید برای خود و یا اقوامتان خرید کنید مغازه ها و مراکز تجاری چهارباغ پیشنهادهای خوب و متنوعی برای شما دارند.

 

انتخاب هتل در اصفهان, اطلاعات هتل در اصفهان, توجه به منظره ی هتل

توجه به منظره ی هتل 

 

نکته دوم: هزینه ی اقامت

در هتل هزینه ی اقامت جزء مهم ترین فاکتورهایی است که باید در هنگام رزرو هتل در نظر بگیرید. خوشبختانه از انجایی که در شهر اصفهان هتل های زیادی وجود دارد شما می توانید به راحتی هتل مورد نظرتان را با قیمت مناسب رزرو کنید.

 

بهترین راه برای پیدا کردن هتل، مراجعه به سایت های رزرو آنلاین است. برای انتخاب هتل می توانید در این سایت ها فاکتورهای مورد نظر خود را با قرار دادن فیلترهای مختلف انتخاب کنید. این فیلترها شامل مواردی مانند: رنج قیمت، تعداد نفرات، تاریخ ورود و خروج، تعداد اتاق ها نوع خدمات است.

 

نکته ی مثبتی که در شهر اصفهان وجود دارد این است که در این شهر انواع خدمات به سهولت در دسترس است. بنابراین حتی اگر از خدمات رفاهی و یا غذاهای رستوران هتل خود رضایت نداشتید، می توانید در نزدیک هتل خود رستوران های با کیفیت را پیدا کنید.

 

انتخاب هتل در اصفهان, اطلاعات هتل در اصفهان,هتل های لوکس در اصفهان

هتل های لوکس در اصفهان

 

نکته سوم: به نظرات مسافران قبلی توجه کنید

توجه به نظرات گردشگران قبلی به شما اطلاعات بسیار جامعی در خصوص طرز برخورد کارکنان، دسترسی و یا عدم دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، شیوه ی نظافت، آرامش فضای هتل و ... می دهد.

 

توصیه می کنیم برای رزرو هتل فقط به عکس های آپلود شده در سایت اکتفا نکنید و امتیاز سایر گردشگران و نظرات آن را در نظر بگیرید. البته دقت داشته باشید برای بررسی نظرات کاربران به سایت های معتبری که نظرات منفی را سانسور نمی کنند، مراجعه کنید.

 

انتخاب هتل در اصفهان, اطلاعات هتل در اصفهان,دسترسی به حمل نقل عمومی

دسترسی به حمل نقل عمومی 

 

نکته چهارم: تخفیف ها را دریابید

در بعضی از ایام سال که پیک مسافرت کمتر است (ایام زمستان و ماه هایی که در زمان امتحانات مدارس است مانند: دی و خرداد)، تخفیف های فوق العاده ای برای رزرو هتل ها اعمال می شود.

 

به همین دلیل ممکن است پس از مراجعه به سایت با دیدن تخفیف های زیادی که برای رزرو هتل مورد علاقه تان گذاشته شده، سوپرایز شوید. بنابراین گوش به زنگ باشید، تا با استفاده کردن از این تخفیف ها هم از قیمت پایین تر هتل لذت ببرید و هم هزینه ی اضافی را صرف تفریحات خود کنید.

 

انتخاب هتل در اصفهان, اطلاعات هتل در اصفهان, توجه به تخفیف های هتل هنگام رزرو

توجه به تخفیف های هتل هنگام رزرو  

 

نکته پنجم: تعداد ستاره ها را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که می توانید یه راحتی از کیفیت خدمات و هتلداری اقامتگاه های مختلف آگاه شوید، تعداد ستاره های هتل است.

 

هر چه کیفیت هتل بالاتر باشد، تعداد ستاره های آن بیشتر است. کیفیت هتل ها از یک تا پنج ستاره طبقه بندی می شود؛ اما طبقه بندی کیفیت و خدمات رسانی مهمان سراها، مهمان پذیرها و هتل آپارتمان های دولتی از یک تا سه ستاره مشخص می شود.

 

نکته ششم: هتل خود را براساس هدف سفر خود انتخاب کنید

یکی از عواملی که باید در هنگام رزرو هتل در نظر بگیرید این است که دلیل مسافرت شما به اصفهان چیست؟ آیا دلیل سفر شما جلسات کاری است یا برای تفریح و استراحت به این شهر زیبا سفر می کنید.

 

اگر برای جلسات کاری به اصفهان سفر کرده اید توصیه می کنیم که هتل خود را در نزدیک محل کار و یا حاشیه ی شهر که فشار ترافیک کمتر است، رزرو کنید.

 

در مقابل اگر هدف شما از سفر تفریح و بازدید از مناطق زیبای اصفهان است، بهترین مناطق برای رزرو هتل مرکز شهر و یا نزدیک مکان های سیاحتی و تفریحی مانند سی و سه پل است، تا زمانی که پنجره ی اتاق خود را باز می کنید با صحنه ی زیبای عبور زاینده رود مواجه شوید.

 

بهترین مناطق اصفهان برای رزرو هتل

همانطور که در قسمت قبلی مقاله اشاره شد برای رزرو هتل توصیه می شود مناطقی را انتخاب کنید که نزدیک مراکز تفریحی و یا تجاری باشند. برای اشنایی بیشتر شما با این مناطق در این بخش از مقاله به بررسی مهم ترین مراکز گردشگری اصفهان می پردازیم.

 

میدان امام 

امام جزء یکی از زیباترین آثار باستانی اصفهان است که از دوران صفوی باقی مانده. این بنای تاریخی 200 حجره دارد که در گذشته برای محافظت از شهر بنا شده بوده. مهم ترین آثار تاریخی که در میدان امام قرار دارد شامل: مسجد جامع عباسی یا مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله، عمارت عالی قاپو و سردر قیصریه است. از آنجایی که در این منطقه امکانات رفاهی و آثار تاریخی منحصر به فردی وجود دارد، توصیه می شود که هتل خود را از میان هتل های زیبای نزدیک میدان امام انتخاب کنید.

 

انتخاب هتل در اصفهان, اطلاعات هتل در اصفهان,میدان امام اصفهان

میدان امام اصفهان

 

منطقه ی جلفا

منطقه ی جلفا جزء تاریخی ترین و پرتردد ترین مناطق اصفهان است که به دلیل معماری و بافت زیبایی که دارد همیشه مورد توجه گردشگران بوده. این منطقه به منطقه ی ارامنه اصفهان نیز شهرت دارد. به همین دلیل زیباترین کلیساهای اصفهان در آن واقع شده.

 

سرتاسر زمین این منطقه ی زیبا از کف پوش پوشیده شده و به خاطر وجود حوض های کوچک با نقاشی های زیبا، کافه هایی با سبک کلاسیک و ساعت های بلند در ذهن گردشگران تداعی می کند که در زمان متفاوتی نسبت به زمان حال ایستاده اند.

 

در این منطقه ی زیبا هتل ها و مهمان سراهای مختلفی ساخته شده که دارای معماری های مشابه با معماری کلیساهای ارامنه است. اگر قصد دارید که صبح ها با دیدن نقاشی های زیبا و معماری باستانی بیدار شوید، بی معطلی هتل های دارای معماری کلاسیک جلفا را انتخاب کنید.

 

انتخاب هتل در اصفهان, اطلاعات هتل در اصفهان,منطقه جلفا در اصفهان

منطقه جلفا در اصفهان

 

کاخ چهل ستون

یکی از زیباترین آثار به جا مانده از دوران صفوی کاخ چهل ستون است. این عمارت زیبا شامل یک ایوان اصلی به طول ۳۸ متر، عرض ۱۷ متر و ارتفاع ۱۴ متر است که به سمت شرق اصفهان ساخته شده. همچنین دارای چهار ستون است که از قسمت وسط روی شیر سنگی قرار دارد.

 

کاخ موزه ی چهل ستون جزء موزه های مهمی است که در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است. در فضای بیرونی کاخ موزه باغ زیبایی وجود دارد که جزء بهترین مکان ها برای پیاده روی عصرانه است. اگر قصد دارید که هتل خود در محله ای آرام و سرسبز انتخاب کنید توصیه می کنیم در مناطق نزدیک این کاخ موزه ی زیبا دنبال هتل بگردید.

 

انتخاب هتل در اصفهان, اطلاعات هتل در اصفهان, کاخ چهل ستون در اصفهان

کاخ چهل ستون در اصفهان

 

گردآوری : بخش گردشگری بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------