سفر به بهشت آسیا و تماشای جاهای دیدنی مالدیو



جاهای دیدنی مالدیو

 

مالدیو (به انگلیسی Maldives) که مانند رشته‌ای از مروارید در قلب اقیانوس هند آرام گرفته، بهشت استوا است. این مجمع‌الجزایر آسیایی با سواحل بکر خود، آب‌های شفاف و صخره‌های مرجانی پرجنب‌و‌جوش، هر ساله مسافران زیادی را به خود فرامی‌خواند. شاید بهتر است بگوییم جاهای دیدنی مالدیو بی‌انتها هستند؛ چراکه بیش از 1000 جزیره مرجانی در این کشور وجود دارد. به همین دلیل بهتر است سفر به این کشور با تور مالدیو تجربه شود. چراکه دراین‌صورت، در فرصتی کوتاه می‌توانید از بیشتری جاذبه‌های گردشگری ممکن دیدن کنید. اما پیش از خرید تور، این مطلب را بخوانید تا شناختی از اماکن دیدنی مالدیو به دست آورید.

 

آشنایی با جزایر مالدیو؛ بهشت آسیا

مالدیو شبه جزیره‌ای در اقیانوس هند است که در جنوب غربی هند قرار دارد. این کشور از حدود ۱۱۹۲ جزیره مرجانی تشکیل شده که فقط حدود ۲۰۰ مورد از آنها مسکونی هستند. پایتخت مالدیو، شهر ماله (Malé) است که در بزرگترین جزیره این کشور به نام جزیره مال، قرار گرفته است.

 

زبان رسمی این کشور، زبان دیوهی (Dhivehi) است که نوعی زبان هندواروپایی است. واحد پول آن هم روپیه مالدیو است. مالدیو نه‌تنها برای سواحل شنی سفید، آب‌های فیروزه‌ای و زیبایی‌های طبیعی خود بسیار معروف است، بلکه معابد و مساجد تاریخی بی‌شماری هم دارد. به همین دلیل افراد زیادی آن را یکی از مقاصد اصلی گردشگری خود می‌دانند. شما نیز می‌توانید با اطلاع از قیمت تور مالدیو برای سفری افسانه‌ای به این جزایر دوست‌داشتنی آماده شوید.

 

سواحل مالدیو؛ مشهورترین جاذبه های گردشگری مالدیو

یکی از مناطق دیدنی مالدیو سواحل آن است که از زیباترین سواحل جهان به شمار می‌روند؛ چراکه این مناطق با شن‌های سفید و نرم و آب‌های فیروزه‌ای و شفاف خود، مناظری بی‌بدیل را به وجود آورده‌اند. در واقع، سواحل مالدیو مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند. به همین علت، بسیاری از هتل‌های مالدیو در کنار این سواحل ساخته شده و امکاناتی مانند استخر و رستوران را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند.

 

جزایر مرجانی؛ از مهم ترین جاهای دیدنی مالدیو

جزایر مرجانی از مکان‌های دیدنی مالدیو هستند. این جزایر دارای مناظری زیبا و متنوع هستند و می‌توانید در آنها انواع گونه‌های گیاهی و جانوری را مشاهده کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین جزایر مالدیو را بررسی کرده‌ایم.

 

جزیره ولاسارو؛ چشم‌انداز آبی و سفید

جزیره ولاسارو (Velassaru) قطعه کوچکی شبیه بهشت است و ترکیبی عالی از تجمل و آرامش را در آن خواهید یافت. تالاب‌های فیروزه‌ای و ماسه‌های سفید پودری، این جزیره را احاطه کرده و خانه‌های ییلاقی روی آب، تجربه‌ای سورئال ایجاد می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا با برخورد ملایم امواج زیر پای خود از خواب بیدار شوید. این جزیره با پوشش گیاهی سرسبز، اسپاها و غذاهای لذیذ، به تنهایی می‌تواند سفر کاملی به این کشور باشد.

  

جزیره ولاسارو از دیدنی ترین مناطق مالدیو

جزیره ولاسارو از دیدنی ترین مناطق مالدیو

  

مائوفوشی؛ بهترین جای دیدنی مالدیو

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید میان مردم محلی بگردید، با سبک زندگی و فرهنگ آنها آشنا شوید و به این ترتیب ماجراجویی‌های خود را در حوزه اجتماعی بالاتر ببرید، پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده زندگی مردم محلی مالدیو، به سمت مائوفوشی (Maafushi) بروید.

 

در این شهر می‌توانید در خیابان‌های باریک که با خانه‌های رنگارنگ تزئین شده‌اند، قدم بزنید و با ساکنانی که رفتاری بسیار صمیمی دارند، ارتباط بگیرید. البته در جزیره می‌توانید غذاهای سنتی مالدیو را هم بچشید، در بازارهای محلی کاوش کنید و با آداب و رسوم قدیمی آنها که در طول نسل‌ها منتقل شده‌، آشنا شوید.

 

جزیره تالسدو؛ از هیجان انگیزترین مناطق دیدنی مالدیو

کشور مالدیو جاهای دیدنی بسیاری دارد و پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل ماجراجویی‌های دریایی هستید، جزیره تالسدو (Thulusdhoo) را فراموش نکنید که یک مکان عالی برای موج سواری است. این جزیره به‌خاطر امواج قدرتمند و هیجان‌انگیزش شناخته می‌شود و موج‌سواران زیادی هرساله به آن سفر می‌کنند. 

 

به این ترتیب با لیز خوردن روی آب یکی از بهترین تجربه‌های خود را خواهید داشت و میزان آدرنالین خون خود را بالا می‌برید. همچنین این جزیره یک بوم نقاشی زنده برای هنرمندان است، چراکه مردم مالدیو با هنر خیابانی خود، بسیاری از دیوارها را تزئین کرده‌اند و شور و نشاط فرهنگی خود را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

 

آری آتول؛ بهترین جای دیدنی مالدیو برای غواصی

یکی از جاذبه های دیدنی مالدیو، زیبایی و موجودات زیر آب است؛ جزیره‌های مرجانی بسیار زنده و شگفت‌آوری در آری آتول (Ari Atoll) وجود دارد که با تماشای آنها، نه تنها روح شما زنده می‌شود، بلکه دوباره مانند دوران کودکی سرزنده و شاداب خواهید شد. شما می‌توانید برای کاوش در باغ‌های مرجانی پر‌جنب‌و‌جوش، از طریق اسنورکلینگ یا غواصی با انواع موجودات مرجانی آشنا شوید و حتی لحظاتی را با کوسه نهنگ‌ها و ماهی‌های کوچک و بزرگ هم‌زیستی کنید.

 

جزیره وادهو؛ از زیباترین اماکن دیدنی مالدیو

سعی کنید در یک غروب خورشید، به جزیره جادویی وادهو (Vaadhoo) بروید که به خاطر نمایش نور طبیعی مسحورکننده‌اش مشهور است و با نام دریای ستارگان مالدیو هم شناخته می‌شود. این سواحل با فیتوپلانکتون‌های بیولومنسسنت تزئین شده‌اند که خط ساحلی را با درخشش آبی سورئال خود روشن می‌کنند؛ به این ترتیب شب به منظره‌ای آسمانی تبدیل می‌شود و فضایی ماورایی ایجاد می‌کند.

 

جزیره هاله مالی؛ بهترین منطقه برای ورزش و تفریح

در مسیر اکتشاف جزایر مالدیو، پیشنهاد می‌کنیم جزیره هاله مالی (Hulhumalé) را از یاد نبرید؛ جزیره‌ای احیاشده که گواهی بر تعهد مالدیو به توسعه پایدار است. این جزیره برای کاهش ازدحام در پایتخت کشور یعنی ماله، بازسازی شده است و دارای زیرساخت های مدرن، ابتکارات سازگار با محیط‌زیست و سبک زندگی شهری رنگارنگ است. بازدیدکنندگان می‌توانند ترکیبی از ورزش‌های آبی، گشت‌و‌گذار در بازارهای شلوغ یا محیط شهری را تجربه کنند.

 

آساهیلی؛ از قدیمی ترین آثار تاریخی مالدیو

منطقه تاریخی آساهیلی در جزیره مال واقع شده و شامل بقایای یک شهر باستانی از قرن 15 میلادی است. در این منطقه می‌توانید بقایای دیوارهای شهر، معابد و خانه‌ها را مشاهده کنید.

 

مسجد جامع ماله؛ بزرگترین مسجد تاریخی مالدیو

این مسجد بزرگترین مسجد مالدیو است که در قرن 17 میلادی ساخته شد. مسجد جمعه ماله دارای معماری زیبا و چشم‌نوازی است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو به شمار می‌رود.  

 

مسجد جامع ماله

مسجد جامع ماله؛ از جاهای دیدنی مالدیو

 

معبد گانگایادی؛ از قدیمی ترین جاهای دیدنی مالدیو

این معبد در جزیره گانگایادی واقع شده است و یکی از قدیمی‌ترین معابد مالدیو است. این معبد به الهه گانگایادی، الهه آب و باروری اختصاص دارد و از بهترین مناطق دیدنی مالدیو به شمار می‌رود.

 

کاخ ریاست جمهوری با معماری مدرن

این کاخ در جزیره مال واقع شده است و محل اقامت رئیس‌جمهور مالدیو است. این کاخ دارای معماری مدرن و چشم‌نواز است و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو محسوب می‌شود.

 

مرکز فرهنگی مالدیو؛ از مهم ترین مراکز دیدنی مالدیو

این مرکز در جزیره هول‌هاندی واقع شده و به معرفی فرهنگ و تاریخ مالدیو اختصاص دارد. در این مرکز می‌توانید نمایشگاه‌هایی از هنر، صنایع دستی و تاریخ مالدیو را مشاهده کنید.

 

پارک ملی جزیره هول هاندی

این پارک ملی در جزیره هول‌هاندی واقع شده است و زیستگاه انواع گونه‌های گیاهی و جانوری است. در این پارک می‌توانید انواع پرندگان، ماهی‌ها، و سایر آبزیان را مشاهده کنید.

 

محبوب ترین تفریحات در مالدیو

اگر با تور مالدیو همراه شدید، می‌توانید با تفریحات زیر خاطراتی فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید.

 

غواصی و اسنورکلینگ

در تماشای جاهای دیدنی مالدیو، قطعا نمی‌توانید از سواحل آن چشم بپوشید! اما این سواحل تنها برای تماشا و قایق‌سواری مناسب نیستند؛ بلکه با عمق مناسب خود، محلی عالی برای غواصی و تماشای دنیای زیر آب محسوب می‌شوند. وجود آب‌های شفاف و زلال، دیدی عالی به دنیای زیر آب را فراهم می‌کند. در آب‌های مالدیو می‌توانید انواع ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها، کوسه‌ها و سایر آبزیان را مشاهده کنید.

 

ماهیگیری؛ تفریح محبوب مالدیو

ماهیگیری یکی از فعالیت‌های محبوب در مالدیو است. این کشور دارای منابع غنی از ماهی است و می‌توانید انواع ماهی‌های تازه و خوشمزه را صید کنید. ماهیگیری در مالدیو می‌تواند یک تجربه فراموش‌نشدنی باشد.

 

موج سواری

یکی دیگر از تجربه‌های منحصربه‌فرد در کشور مالدیو موج سواری است؛ چراکه برخی از مناطق آن که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم، موج‌های قدرتمندی دارند و با وجود آب‌های درخشان، می‌توانید هیجان زیادی را تجربه کنید.

 

تماشای دلفین ها و نهنگ ها

تماشای دلفین‌ها و نهنگ‌ها یکی از فعالیت‌های محبوب در مالدیو است. این کشور دارای تعداد زیادی دلفین‌ و نهنگ است که می‌توانید آنها را در سواحل یا آب‌های عمیق مشاهده کنید.

 

تماشای جاهای دیدنی مالدیو با سپهران سیر باستان

در این مطلب به معرفی جاذبه‌های گردشگری و مکانهای دیدنی مالدیو پرداختیم تا بتوانید پیش از سفر، برنامه‌ریزی خوبی برای بازدید از این مجمع‌الجزایر داشته باشید. اگر پیش از این به منطقۀ استوا سفر نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم با تور مالدیو همراه شوید. تورهای گردشگری آژانس مسافرتی سپهران سفری آسان و درعین‌حال، مقرون‌به‌صرفه را برای شما فراهم خواهد کرد.

 

شما می‌توانید برای سفر به هر گوشۀ دنیا از شرق آسیا تا غرب اروپا، به تجربه و دانش ما اعتماد کنید. اطلاعات بیشتر دربارۀ پکیج هر تور و قیمت آن، در www.sepehrantour.com در دسترس شما خواهد بود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024