زنی که ۶,۰۰۰ پوند صرف خرید ۱۳ عروسک کرده تا برای مادر شدن آماده شود



عروسک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

روزیاتو | زوجی که خود را مادر و پدر ۱۳ نوزاد اسباب بازی می‌دانند معتقدند این کار به آنها کمک می‌کند تا برای پدر و مادر شدن واقعی آماده شوند.

 

جس اِلیس ۲۷ ساله اهل لندن پس از احساس تنهایی در طول همه گیری کووید-۱۹ شروع به جمع کردن عروسک هایی کرد که به شکل نوزاد واقعی طراحی شده‌اند.

 

او اولین عروسک خود به نام ربکا را که یک نوزاد دختر یک ماهه بود به قیمت ۲۵۰ پوند خرید و وسواس زیادی نسبت به بزرگ کردن آن پیدا کرد. پس از آن در نوامبر ۲۰۲۰ سم، یک نوزاد یک ماهه دیگر به قیمت ۵۶۰ پوند، بروکلین هشت ماهه، زِین سه ماهه، لیلی، آنالیز و آریا تازه متولدشده، کوکی نوزاد نارس، چارلی و پیپا هر دو یک‌ساله و جون چهارساله هم به عروسک‌ها اضافه شدند.

 

جس در مجموع ۶ هزار پوند برای خرید مجموعه ۱۳ نفره خود خرج کرده است که گران‌ترین آنها کوکی، یک نوزاد دختر نارس بود که هزار و ۷۰۰ پوند برایش آب خورد.

 

جس می‌گوید نامزدش، اَوِری راسن ۳۳ ساله که شیرینی‌پز است به‌طرزی باورنکردنی از اشتیاق او در این زمینه حمایت می‌کند و حتی در لباس پوشاندن به «بچه ها» و عوض کردن پوشک هایشان نقش دارد.

 

جس می‌گوید: «من همیشه بچه‌ها را دوست داشتم. بغل کردن نوزاد خیلی آرامش بخش است. اینکه بتوانم یک نوزاد تازه متولدشده را در آغوش بگیرم برایم لحظه واقعا خاصی است. من عاشق نگاه کردن به آنها هستم و گاهی وقتی نگاهی گذرا به این بچه‌ها می‌اندازم می‌توانم خودم را گول بزنم که واقعی هستند.»

 

عروسک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
عروسک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
عروسک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
عروسک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

او می‌گوید: «زمان‌هایی که اضطراب دارم از بغل کردنشان آرامش می‌گیرم. این‌ها از برخی جهات به شما کمک می‌کنند تا برای پدر و مادر شدن آماده شوید. نامزدم تا پیش از این هرگز پوشک بچه را عوض نکرده بود یا نوزادی را در آغوش نگرفته بود تا وقتی که من این نوزادها را به او معرفی کردم.»

 

جس می‌گوید که می‌داند این‌ها نوزاد واقعی نیستند و گاهی حتی آنها را در جاهایی مثل میز یا مبل می‌گذارد که بچه‌های واقعی را نباید در آنجا رها کرد. با این حال آنها را با کالسکه به بیرون می‌برد. او می‌گوید: «در طول همه گیری من خیلی مضطرب شده بودم. برای همین نامزدم برایم کالسکه خرید تا مرا تشویق کند به بیرون بروم. و این واقعا کمک کننده بود و بعد از چند ماه توانستم تنهایی و بدون کالسکه بیرون بروم.»

 

اما اعتراف می‌کند که هنوز هم گهگاه آنها را بیرون می‌برد چون «هل دادن کالسکه به این طرف و آن طرف واقعا جالب است.»

 

جس می‌گوید او و نامزدش در آینده بچه‌دا خواهند شد اما هر دو می‌دانند که این مسئولیت بزرگی است که هنوز برایش آماده نیستند.

 

او می‌گوید واکنش های متفاوتی در این باره از خانواده و دوستانش گرفته و بعضی‌ها متوجه نیستند که او چه چیز این عروسک‌ها را دوست دارد: «مادرم ۶۰ ساله است و بسیار حامی بوده. او حتی یکبار ما را به نمایشگاه عروسک‌ها برد. اما برای پدر ۵۵ ساله‌ام عجیب است. با این حال از اینکه من کاری را انجام می‌دهم که دوست دارم به من افتخار می‌کند.»

 

جس اشتیاق خود به این عروسک‌ها را به یک شغل پاره وقت پولساز تبدیل کرده است. او عروسک‌های نوزادشکل می‌سازد و آنها را آنلاین می‌فروشد. تقریبا سه هفته طول می‌کشد که او یک عروسک بسازد و از چهار ماه پیش که این کار را شروع کرده ۲ هزار پوند درآمد داشته است.

 

عروسک،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------