کشف یک گنجینۀ باورنکردنی از سکه‌های باستانی در ژاپن



سکه‌های باستانی در ژاپن،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان در جریان حفاری در محوطه باستانی روستای سوشای شرقی در شهر مایباشی ژاپن، به یک کشف قابل‌توجه و خیره‌کننده دست یافتند.

به گزارش فرادید، حفاری در محوطه باستانی روستایی در نزدیکی شهر مایباشی ژاپن، به یک کشف حیرت‌انگیز منجر شد: گنجینه‌ای با بیش از ۱۰۰ هزار سکۀ باستانی که برخی از آن‌ها منشأ چینی دارند و قدمتشان به بیش از ۲۰۰۰ سال می‌رسد. 

 

انگیزه‌ی این حفاری ساخت یک کارخانه جدید در این منطقه بود. سکه‌های کشف شده شامل «بان لیانگ» (سکه‌ای متعلق به سال ۱۷۵ قبل از میلاد) نخستین واحد پول چین و همچنین سایر سکه‌هایی می‌شود که قدمت‌شان به قرن هفتم تا سیزدهم بازمی‌گردد. افزون بر این، سکه‌ها در گروه‌هایی صدتایی بسته‌بندی شده و با طناب‌های نی معروف به «ساشی» محکم بسته شده بودند.

 

این گنجینۀ عظیم احتمالاً به سرعت دفن شده است چون این مکان نزدیک به خانه‌های مجلل افراد بانفوذ ژاپن قرون وسطی بوده و شاید این کار به عنوان اقدامی احتیاطی در برابر یک جنگ قریب‌الوقوع انجام شده است. 

 

سکه‌ها در توده‌ای به ارتفاع تقریبی ۶۰ سانتی‌متر و عرض یک متر در ۱۰۶۰ بسته پیدا شدند. برخی بسته‌ها حاوی ۱۰ ساشی، معادل تقریباً هزار سکه بودند. 

 

بررسی کامل ۳۳۴ سکۀ این گنجینه، ما را با تنوع شگفت‌انگیزی از ۴۴ نوع پول مختلف که در آن زمان رایج بودند روبرو کرد. این سکه‌ها از زمان سلسله هان غربی چین سرچشمه می‌گیرند و تا سلسله سانگ جنوبی گسترش می‌یابند. 

 

سکه‌های باستانی در ژاپن،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

قدیمی‌ترین سکه‌ها، «بان لیانگ» متعلق به ۱۷۵ سال قبل از میلاد مسیح است، با ویژگی‌های متمایزی از جمله قطر ۲.۳ سانتی‌متری، سوراخ مربعی ۷ میلی‌متری در مرکز و ضخامت ۱ میلی‌متری و نوشته‌های خطی «لیانگ» در سمت چپ و «بان» در سمت راست. 

 

جدیدترین سکه موجود در این گنجینه در سال ۱۲۶۵ و در زمان سلسله سانگ جنوبی ضرب شده است و کارشناسان معتقدند این سکه‌ها در دوره آشفته کاماکورا  (۱۱۸۵-۱۳۳۳) دفن شده‌اند. لازم به ذکر است نتایج تاریخ‌یابی، مقدماتی است و شاید پس از تحقیقات تکمیلی اصلاح شود. 

 

این سایت باستان‌شناسی بخشی از منطقه‌ای است که تقریباً یک کیلومتر را در بر می‌گیرد، از جمله گورتپه‌های سوشا، ویرانه‌های معبد سانئو و معبد Ueno Kokubunji و این نشان‌دهنده‌ی اهمیت این منطقه به عنوان مرکز فعالیت از اواخر دوره کوفون تا دوره ریتسوریو است.

 

سکه‌های باستانی در ژاپن،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون



کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------