کشف اسکلت مردی که 10 هزار سال قبل در این غار دفن شد



اسکلت،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
در استان هانام، شمال ویتنام، بقایای اسکلتی با قدمت ۱۰۰۰۰ سال کشف شده است. این کشف نشان‌دهنده قدیمی‌ترین بقایای انسانی است که تا کنون در ویتنام کشف شده است.

به گزارش فرادید، مای‌تان چانگ، مدیر دپارتمان فرهنگ، ورزش و گردشگری هانام گفته است که این بقایا حین حفاری توسط موسسه باستان‌شناسی ویتنام در منطقه پاگودای تام چاک در ماه مارس امسال کشف شد. 

 

باستان‌شناسان سه قبر کودکان و بزرگسالان را کشف کردند که متوفیان درون آن‌ها در حالت زانوزده دفن شده بودند. 

 

چانگ خاطرنشان کرد که این نخستین بار است که بقایای انسانی با قدمت ۱۰۰۰۰ سال پیش در ویتنام کشف می‌شود. 

 

اسکلت،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

دانشمندان افزون بر بقایای انسان، در گودال حفاری پوسته نرم‌تنان و استخوان‌های دندان حیوانات کوچک را پیدا کردند که احتمالاً منبع غذایی مردم باستان بوده است. 

 

ابزارهای سنگی یافت‌شده در محل حفاری از بزرگی خاصی برخوردار نیستند. نوع و مشخصات فنی آن‌ها نشان می‌دهد که قابل‌استناد به فرهنگ Hoa Binh هستند که قدمت آن به ۱۵۰۰۰ سال پیش می‌رسد و تا ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد در شمال ویتنام گسترش یافته بود. 

 

موسسه باستان‌شناسی ویتنام در جریان حفاری ماه مارس در دو غار در کیم بانگ، اکتشافات قابل‌توجه دیگری شامل بقایای دیرین‌شناسی ماقبل تاریخ و مصنوعات مادی کرد. 

 

اسکلت،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون

این یافته‌ها شامل فسیل‌های حیوانات و قطعات سفال‌های قهوه‌ای مایل به قرمز میشد که می‌توان آن‌ها را به فرهنگ دانگ سون نسبت داد که در دره رودخانه سرخ ویتنام باستانی، واقع در منطقه شمالی کشور، از ۱۰۰۰ قبل از میلاد تا قرن اول پس از میلاد گسترش یافتند. 

 

بنا به گفته موسسه باستان‌شناسی ویتنام، قدمت آثار کشف‌شده در منطقه کیم بانگ به بازه زمانی وسیعی از اواخر پلیستوسین تا اواخر دوران هولوسین، یعنی تقریباً ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ سال پیش بازمی گردد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------