بررسی تخصصی مزایا و معایب پارتیشن ام دی اف



معایب پارتیشن ام دی اف

 

پارتیشن ام دی اف به سبب تنوع زیادی که در طرح و نوع روکش مصرفی دارد یکی از پرطرفدارترین پارتیشن‌های بازار است. از دیگر مزایای پارتیشن ام دی اف قیمت مناسب تر آن نسبت به پارتیشن‌ از جنس آلومینیوم و شیشه است. البته این نوع پارتیشن معایبی هم در مقایسه با پارتیشن اداری شیشه ای دارد که در ادامه بطور کامل به آن خواهیم پرداخت. اما قبل از آن شاید بهتر باشد تعریفی از پارتیشن داشته باشیم و ببینیم چه انتظاراتی باید از یک پارتیشن خوب داشته باشیم.

 

پارتیشن چیست؟

پارتیشن (partition) به معنای تقسیم کردن و بخش‌بندی است. در صنعت دکوراسیون داخلی، از پارتیشن‌بندی برای جداسازی یک فضا از فضای دیگر، تقسیم کردن یک محیط بزرگ به چند محیط کوچک‌تر و یا اختصاص دادن یک فضای شخصی به افراد حاضر در فضا استفاده می‌شود. به‌طور خلاصه استفاده از پارتیشن‌ها راهی سریع، ساده و مقرون‌به‌صرفه برای بهبود فضای کاری است. پارتیشن‌ها انواع مختلفی دارند؛ بنابراین اگر هنگام انتخاب آن‌ها نوع، مزایا و معایب هریک را بشناسیم، می‌توانیم یک پارتیشن‌بندی مناسب برای منزل، شرکت یا سازمان خود داشته باشیم.

 

پارتیشن ام دی اف چیست؟

پارتیشن ام دی اف یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن بوده و همان‌طورکه از نام آن پیداست، دارای ساختار تمام MDF است. این مدل از پارتیشن با توجه به ساختاری که دارد از تنوع رنگ و طرح بسیار بالایی برخوردار است.

 

ام دی اف یک نوع چوب مهندسی‌شده است که در دهه ۸۰ میلادی در سطح تجاری توسعه یافت. این فرآورده چوبی از شکستن چوب‌‌های کوچک (معمولاً کنده) و تبدیل آن به الیاف چوب یا توده الیاف ساخته می‌شود. فرایند تولید آن مشابه تولید کاغذ است. الیاف ساخته‌شده با استفاده از چسب یا موم ترکیب می‌شوند. سپس به ورقی پهن و ضخیم‌شده و به‌هم فشرده تبدیل می‌شوند تا ضخامت موردنظر را به‌دست آورند.

 

همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم، پارتیشن MDF جزو پرطرفدارترین پارتیشن‌های محیط‌های مسکونی و اداری است. با یک طراحی و اجرای درست، این نوع پارتیشن‌ها می‌توانند نمایی بسیار لوکس و مدرن داشته باشند. این پارتیشن‌ها در دو نوع ام دی اف ساده و مات و ام دی اف هایگلاس ساخته می‌شوند.

 

پارتیشن MDF از چه چیزی ساخته می‌شود؟

کلمه ام دی اف مخفف واژه تخته فیبر با چگالی متوسط است و جزو فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود. درحقیقت MDF یک نوع تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌شود و چگالی آن بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب است و پس از چوب طبیعی، از نظر مقاومت، استحکام و طول عمر در رتبه دوم قرار می‌گیرد. اما با توجه به این‌که هزینه استفاده از چوب طبیعی بسیار بالاست، استفاده از ام دی اف مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و به همین علت در ساخت پارتیشن‌های MDF از این متریال استفاده می‌شود.

 

مزایای پارتیشن ام دی اف

 

انواع پارتیشن‌های ام دی اف

برای زیباسازی فضای داخلی خود می‌توانید از انواع مختلف این نوع پارتیشتن استفاده کنید. در این قسمت به شرح تعدادی از پرطرفدارترین انواع آن خواهیم پرداخت:

 

پارتیشن ام دی اف تک‌جداره

در مدل پارتیشن تک‌ جداره ام دی اف، ساختار کلی مانند مابقی مدل‌های تمام MDF بوده و فقط جداره آن به‌صورت یک لایه MDF است. تک‌جداره‌ها معمولاً در پنل به دو قسمت تقسیم می‌شوند که قسمت پایین از ام دی اف و قسمت بالا از شیشه تشکیل شده است. تنوع مدل شیشه در این پارتیشن‌ها نیز بسیار بالاست. با توجه به محیط و دکوراسیون خود می‌توانید از انواع شیشه مات، شیشه ساده و طرح‌دار استفاده کنید.

 

پارتیشن ام دی اف دوجداره

پرطرفدارترین مدل پارتیشن را به‌ جرات می‌توان پارتیشن دوجداره ام دی اف دانست. از نظر تنوع، پارتیشن دوجداره دارای انواع مختلفی است که ساختار کلی آن نیز از MDF تشکیل شده است. در پارتیشن دوجداره، از پرده کرکره در میان جداره شیشه‌ای پارتیشن ام دی اف استفاده می‌شود که از این نظر کاملاً شبیه به پارتیشن شیشه ای دوجداره هستند.

پارتیشن‌های اداری تا حدود زیادی نقش صداگیری و عایق صوتی را نیز اجرا می‌کنند.

 

پارتیشن ام دی اف طرح‌دار

این نوع از پارتیشن MDF به سفارش شما و با طرح دلخواه شما آماده می‌شود. طرح موردنظر خود ارائه داده و آن را به‌راحتی با برش لیزری روی یک ورق ام دی اف داشته باشید.

 

پارتیشن ام دی اف و شیشه‌

کاشی شیشه‌ای، شیشه‌ی بافت‌دار یا طرح‌دار و شیشه با ضخامت‌های گوناگون را به‌راحتی می‌توان در ساختار پارتیشن MDF استفاده کرد. از مزایای این مدل از پارتیشن، زیبایی و مد بودن همیشگی آن است.

 

پارتیشن ام دی اف با طناب

یکی از خلاقانه‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های اجرای پارتیشن، ترکیب ام دی اف با طناب است. این نوع از پارتیشن فضایی زنده، مدرن و در عین حال مینیمال را رقم می‌زند.

 

مزایا و معایب پارتیشن ام دی اف

درمورد مزایا و معایب پارتیشن MDF می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایای پارتیشن ام دی اف

قطعاً مزایای پارتیشن ام دی اف بیش از موارد ذکرشده است. در اینجا تعدادی از اصلی‌ترین مزایای آن را نام می‌بریم:

  • قیمت مناسب
  • تنوع رنگ بالا
  • تنوع طرح بسیار بالا
  • عایق صدا
  • عایق سرما و گرما
  • امکان اختصاص دادن فضای شخصی به کاربران
  • انعطاف‌پذیری بالا در محیط‌های اداری
  • مناسب برای محیط‌های مسکونی، حمام، محیط‌های اداری، استخر‌ها، نمایشگاه‌ها و محیط‌هایی با رطوبت بالا یا در معرض آب

 

معایب پارتیشن ام دی اف

ازجمله معایب استفاده از این نوع پارتیشن، مشکلات مربوط به تعمیر و نگه‌داری آن است. این موارد عبارت‌اند از:

  • عدم امکان ترمیم: در پارتیشن‌های ام دی اف در صورت ایجاد ترک یا خرابی بر روی ام دی اف، امکان ترمیم وجود ندارد.
  • ضد آب نبود: درصورتی‌که در معرض رطوبت و آب زیاد قرار بگیرند، دچار تورم و برآمدگی خواهند شد.

 

آنچه درمورد پارتیشن ام دی اف آموختیم

اگر شما هم از دوست‌داران معماری داخلی هستید یا تمایل دارید با کم‌ترین هزینه، بهترین تأثیرگذاری در فضا را داشته باشید، پارتیشن ام دی اف ازلحاظ ظاهر و قیمت بهترین انتخاب برای ایجاد تغییر در فضاست. اما برای استفاده از آن باید حتماً در ابتدا با ویژگی‌های ورق‌های ام دی اف آشنا شوید و سپس اقدام به تهیه آن کنید. ظاهر و رنگ متنوع این متریال باعث شده است تا برای انتخاب و استفاده در فضای داخلی، گزینه‌های بسیار زیادی وجود داشته باشد. ام دی اف مانند هر متریالی دارای مزایا و مایبی است که قبل از هر اقدامی باید آن‌ها را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024