«باب جونیور» شیرشاه سرنگیتی به دست رقبایش کشته شد (+عکس) / رقبای جوانتر هر دو برادر را کشته‌اند



 باب جونیور,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
«چنین اتفاقاتی معمولا هنگامی روی می‌دهد که شیرشاه سر سلسله خیلی پیر و فرتوت شده یا شیرهای نر جوانتر از سلطه او بر قلمرو بزرگی از منطقه، رضایت ندارند». 

به  گزارش  فرارو؛ علاقمندان باب جونیور که به شیرشاه سرنگیتی شهرت یافته بود می‌گویند او «باحال‌ترین» شیر منطقه بوده و همه حیوانات سرنگیتی از او حساب می‌بردند

 

 باب جونیور,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

باب جونیور، شیر نری که به شیرشاه و سلطان سرنگیتی شهرت یافته بود توسط سه شیر جوان که قلمرو او را می‌خواستند کشته شده است.

 

به گزارش شبکه بی بی سی؛ باب جونیور که به «خوش‌عکس» بودن و «باحالی» در سرنگیتی و فضای مجازی مربوط به سرنگیتی شهرت یافته بود به شیردلی و شجاعت در میان شیرهای نر این منطقه شهرت داشت و توانسته بود به کمک برادرش - تریگوه - حدود ۷ سال بر قلمرو خود پادشاهی کند.

 

آن طور که مقام‌ها می‌گویند رقبای جوانتر هر دو برادر را کشته‌اند.

 

مقام‌های محلی می‌گویند حامیان محیط زیست و طرفداران باب جونیور - که در پارک جنگلی سرنگیتی به اسطوره‌ای بدل شده بود - پس از مرگش با حضور در این پارک به او ادای احترام کرده‌اند.

 

فردی شیریما، از رنجرهای منطقه حفاظت شده سرنگیتی به بی‌بی‌سی گفته سه شیر جوان مهاجم به دنبال سرنگونی «سلطنت» باب جونیور بودند.

 

او گفته: «چنین اتفاقاتی معمولا هنگامی روی می‌دهد که شیرشاه سر سلسله خیلی پیر و فرتوت شده یا شیرهای نر جوانتر از سلطه او بر قلمرو بزرگی از منطقه، رضایت ندارند».

 

 باب جونیور,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

آقای شیریما گفته گمان می‌رود که برادر باب جونیور هم کشته شده باشد اما رنجرها در پی بررسی این موضوع هستند. او گفته احتمالا دو برادر در دو حمله مجزا اما هماهنگ شده کشته شده‌اند.

 

سلطان سرنگیتی به دست سه شیر جوان که قلمرو او را می‌خواستند کشته شده است

 

«باب جونیور» شیرشاه سرنگیتی به دست رقبایش کشته شد / رقبای جوانتر هر دو برادر را کشته‌اند

 

بعضی از حامیان حیوانات در منطقه می‌گویند علت شهرت باب جونیور که گمان می‌رفت ۱۰ سال داشت و نامش را از پدرش «باب مارلی» گرفته بود، این بوده که پیدا کردن او در سرنگیتی خیلی راحت بوده است - گویی ابایی برای نشان دادن خود به انسان‌ها نداشته یا می‌خواسته حی و حاضر بودن سلطان بر سر تاج و تاختش را گوشزد کند.

 

آن طور که گفته شده در نبرد مرگ‌باری که روز شنبه میان شیرها روی داده، باب جونیور آغاز کننده نزاع نبوده است.

 

مقام‌های حفاظت از حیات وحش در منطقه مشغول آماده کردن مراسم ویژه بزرگداشت و خاکسپاری برای باب جونیور هستند. زمان این مراسم هنوز اعلام نشده است.

 

سرنگیتی - در شمال تانزانیا - محل زندگی و نعره کشیدن حدود ۳۰۰۰ شیر است و یکی از معروف‌ترین مقاصد گردشگران طبیعت در جهان است.

 

همزمان در فضای مجازی هم هزاران نفر و همچنین آژانس‌های گردشگری به مرگ این شیرشاه ادای احترام کرده‌اند.

 باب جونیور,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

 باب جونیور,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

 باب جونیور,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

 باب جونیور,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی

 

 باب جونیور,اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی
 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------