کشف ۵۰ «موچین» در شهر دو هزار سالۀ رومی



موچین ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان در جریان کاوش در یکی از سکونت‌گاه‌های رومی در بریتانیا، تعداد زیادی اشیاء مربوط به آرایش روزمرۀ بدن را کشف کرده‌اند. 

 بیش از ۵۰ «موچین» در جریان کاوش‌های انجام شده در بقایای شهر باستانی راکستر (Wroxter) در انگلستان کشف شده است. راکستر یکی از بزرگترین سکونت‌گاه‌های رومی در زمان اشغال بریتانیا توسط امپراطوری روم بود.

 

به گزارش فرادید؛ این شهر باستانی یکی از سکونت‌گاه‌هایی است که از دو هزار سال قبل تا کنون به شکل بسیار مناسبی حفظ شده و در آن زمان وسعتی به اندازۀ پمپئی در روزگار رونقش داشته است.

 

موچین ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

رومی‌های به طور وسواس‌گونه‌ای به تمیز نگه داشتن بدن اهمیت می‌دادند و این بخش مهمی از زندگی روزانۀ آن‌ها را در بر می‌گرفت. بسیاری از رومی‌ها وسایل شخصی آرایش خودشان را داشتند که از جمله شامل گوش‌پاک‌کن، ناخن‌پاک‌کن و موچین می‌شد.

 

رومی‌های ساکن بریتانیا تلاش می‌کردند تا خودشان را از ساکنان بومی که از نظر آن‌ها «بربر» محسوب می‌شدند متمایز کنند. عمل دردناک استفاده از موچین معمولا توسط بردگانشان برای آن‌ها انجام می‌شد.

 

آن‌ها از روش‌های دیگر مثل استفاده از موم‌های مخصوص پاک کردن موهای زائد تا شیوه‌های دردناک تراشیدن نیز استفاده می‌کردند. حدود ۴۰۰ شیء باستانی که همگی به نظافت مربوط می‌شده‌اند در موزۀ مخصوص سایت باستانی راکستر به نمایش درآمده‌اند که در بین آن‌ها تعداد موچین‌ها واقعا جالب توجه است. سایر اشیاء شامل شیشه‌های عطر و روغن حمام، ناخن‌پاک‌کن و مواردی از این دست می‌شوند.

 

موچین ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

 

 

کامرون مافِت، متصدی سایت راکستر می‌گوید: «شاید برای خیلی‌ها عجیب باشد که بدانند مردان رومی هم درست به اندازۀ زنانشان به از بین بردن موهای بدن اهمیت می‌دادند. بخصوص در مورد ورزشکاران انتظار عمومی این بود که آن‌ها بدنشان را برای ارائه در انظار عمومی کاملا از مو تمیز کرده باشند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------