کشف یک اسکلت ۵۰۰ ساله با «دست آهنی» در آلمان (تصاویر)



 کشف یک اسکلت ۵۰۰ ساله بادست مصنوعی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
بر اساس اعلامیه مطبوعاتی اداره حفاظت از بناهای تاریخی ایالت باواریا، یک مقبرۀ قرن پانزدهمی در شهر فریزینگ آلمان کشف شده است که حاوی یک اسکلت با یک دست مصنوعی است. 

 این کشف در حین حفاری برای احداث یک خط لوله جدید در نزدیکی کلیسای سنت جورج انجام شد. به گفتۀ کارشناسان دست مصنوعی کشف شده ساختاری ظریف و استادانه دارد و جنس آن ترکیبی از آهن و فلزات دیگر است.

 

به گزارش فرادید؛ یک مطالعۀ انسان‌شناسی و تاریخ‌گذاری رادیوکربن نشان می‌دهد که این فرد هنگام مرگ ۳۰ تا ۵۰ ساله بوده است و زمانی بین سال‌های ۱۴۵۰ تا ۱۶۲۰ از دنیا رفته است؛ یعنی دوره‌ای که پزشکان اروپایی در سرآغاز برداشتن گام‌های بلندی در توسعه اندام‌های مصنوعی برای سربازان مجروح بودند.

 

 کشف یک اسکلت ۵۰۰ ساله بادست مصنوعی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

درگیری‌های نظامی زیادی در اروپای مرکزی در اواخر قرون وسطی و اوایل دوره مدرن رخ داد. فریزینگ به عنوان یک اسقف‌نشین و بعدها به عنوان یک مرکز حکومتی، اهمیت زیادی در قرون وسطی به دست آورد. با این وجود، این شهر در چندین دوره صحنه حملات نظامی بود، از جمله «جنگ سی ساله» که یکی از طولانی‌ترین و مخرب‌ترین درگیری‌ها در تاریخ اروپا بوده است.

 

 کشف یک اسکلت ۵۰۰ ساله بادست مصنوعی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

تا کنون تقریباً ۵۰ اندام مصنوعی شناخته شده از اواخر قرون وسطی و اوایل دوره مدرن در اروپای مرکزی پیدا شده است. این اندام‌ها متفاوت هستند و هم مدل‌های ابتدایی و غیرمفصلی و هم مدل‌های پیچیده‌تر با اجزای مکانیکی را در بر می‌گیرند.

 

 کشف یک اسکلت ۵۰۰ ساله بادست مصنوعی,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

تصویر اسکن دست با اشعۀ ایکس

 

دکتر والتر ایرلینگر، رئیس بخش حفاظت در ادارۀ حفاظت از بناهای تاریخی ایالت باواریا، درباره این کشف گفت: «این دست چپ مصنوعی توخالی دارای چهار انگشت است که همگی به صورت جداگانه از ورق فلز ساخته شده‌اند و غیرقابل حرکت هستند (بنابراین معلوم می‌شود که فرد هنوز انگشت شست خودش را داشته است). این انگشت‌ها به موازات یکدیگر قرار دارند و کمی خمیده هستند. احتمالاً این دست مصنوعی با تسمه‌هایی به مچ دست بسته می‌شد

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------