نخستین قایق تجاری در جهان به پرواز درآمد



 پرواز قایق تجاری ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

خستین قایق باله دار تجاری با قابلیت پرواز، توسط یک شرکت مهندسی دریایی مستقر در بلفاست به آب انداخته شد. قایق‌های باله‌دار نوعی قایق هستند که در دو پهلویِ آن‌ها باله‌هایی نصب شده است. هنگامی که این قایق سرعت بگیرد و نیروی برآ در آن کافی باشد، قایق به حالت باله‌ران درمی‌آید؛ به بیان دیگر، بدنهٔ قایق از آب جدا می‌شود و قایق بر روی باله‌هایش به پرواز و حرکت در خواهد آمد.

 

این نوع قایق‌ها به سبب آنکه دیگر نیازی به شکافتن آب و امواج برای حرکت رو به جلو ندارند، بی صدا حرکت می‌کنند. از طرفی، نبود اصطکاک بین قایق و سطح آب می‌تواند سبب کاهش هزینه‌های عملیاتی این گونه قایق‌ها و سفر‌ها شود.

 

شرکت Artemis Technologies، یکی از شرکت‌های موجود در جهان است که این قایق‌های برقی ۱۰ تنی را می‌سازد. این قایق‌ها آلودگی ایجاد نمی‌کنند و می‌تواند در یک ساعت شارژ شوند. در اقدامی جالب از سوی این شرکت، برای اولین بار قهرمان قایقرانی المپیک، ایین پرسی، هدایت یکی از این قایق‌های پرنده را عهده دار شده است.

 

 

 پرواز قایق تجاری ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

به منظور ساخت این قایق، ۶۰ نفر ازسوی این شرکت استخدام شده اند. با این حال، این شرکت استارتاپی برنامه‌هایی برای ایجاد ۱۰۰۰ شغل در ۱۰ سال آینده در نظر دارد.

هر قایق می‌تواند ۱۲ مسافر را حمل کند و حداکثر سرعت آن ۳۴ گره دریایی و برد آن ۶۰ مایل دریایی است. این قایق‌ها می‌توانند به عنوان قایق‌های تجاری یا برای حمل خدمه به کشتی‌های بزرگتر استفاده شوند.

 

این شرکت بیان کرده است که سیستم محرکه eFoiler این گونه قایق‌ها در مقایسه با قایق‌های مشابهی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، سبب صرفه جویی ۹۰ درصدی در مصرف انرژی می‌شود.

 

این قایق‌ها یک محصول فرعی از شرکت Artemis Technologies هستند که در جام قایقرانی آمریکا نیز شرکت داده شده است.

 

پرسی، قهرمان کهنه کار مسابقات قایقرانی آمریکا در مصاحبه‌ای بیان داشت: «ترکیب تجربیات قهرمانان قایقرانی با طراحی‌های پیشرفته قایق‌ها از نظر موتور و سیستم‌های پیشرانه الکتریکی یک تحول بزرگ در صنعت قایقرانی از نظر افزایش برد حرکت قایق‌ها و صرفه جویی در هزینه‌ها است.»

 

او در ادامه افزود که: «تجربه یک سفر دریایی با قایق‌های هیدروفویلینگ در یک مسیر دریایی بزرگ این امکان را به شما می‌دهد تا دریابید که این قایق‌ها می‌توانند یک سفر دریایی کاملا آرامش بخش را در هر وضعیتی از دریا به شما هدیه دهند.»

 

 پرواز قایق تجاری ,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

مسئولان این شرکت بیان داشتند: «این تنها یک آغاز است. از آنجایی که این قایق‌ها و کشتی‌ها در سال‌های آینده می‌توانند نقل و انتقالات دریایی را متحول سازند، بلفاست و بریتانیا می‌توانند به عنوان اولین‌ها در این مسیر قدم بگذارند و هزاران شغل در زنجیره تامین ایجاد کنند. این کار به طور حتم، انقلابی بزرگ در صنعت کشتی سازی خواهد بود. ما بسیار مفتخریم که اولین سری کشتی‌های بدون آلایندگی خود را برای بخش قایق‌های کاری راه‌اندازی می‌کنیم. این کار، یک نقطه عطف بسیار مهم نه تنها برای ما، بلکه در مسیر جهانی کربن‌زدایی است، زیرا سازمان بین‌المللی دریانوردی باید انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۵۰ به نصف کاهش دهد.»

 

 تابناک باتو  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------