(عکس) لاکچری‌ترین کتابخانه ایران اینجاست



لاکچری‌ترین کتابخانه ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
کتابخانه جندی‌شاپور با الهام از معماری قرن ۱۶ اروپا در سبک گوتیک طراحی شده است.بسیاری از گردشگران می‌گویند فضای این کتابخانه آن‌ها را یاد فیلم هری‌پاتر می‌اندازد و پیوند آن را با معماری این فضا بی‌ارتباط نمی‌دانند. در بخش شرقی این کتابخانه، پلکانی بسیار زیبا با الهام از فرهنگ ایرانی خودنمایی می‌کند. 

چند سالی است کتابخانه‌ای درست در بغل گوش ما طراحی و ساخته شده که از حیث معماری اعجاب‌انگیز و تجهیزات لوکس به کار رفته در آن به همه کتابخانه‌های زیبای دنیا تنه می‌زند؛ معماری و منابع غنی موجود در آن افراد بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند تا با قدم زدن در لابه‌لای قفسه کتابخانه جندی‌شاپور در انتهای بزرگراه شهید همت تجربه متفاوتی داشته باشند.

 

به گزارش همشهری، از این دست کتابخانه‌ها در کشور‌های دنیا نظیر انگلیس، ایتالیا، فرانسه وجود دارد، اما کتابخانه جندی‌شاپور پایتخت، با ویژگی‌های منحصر به فرد پای افراد بسیاری را به غربی‌ترین بخش تهران باز کرده و برای بسیاری تداعی‌گر کتابخانه فیلم هری پاتر بوده است.

 

لاکچری‌ترین کتابخانه ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

دومین کتابخانه بزرگ ایران

ساخت این کتابخانه ۳ هزار و ۳۰۰ مترمربعی سال ۱۳۹۰ آغاز شد تا با حدود ۷۰ هزار جلد کتاب یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های فرهنگی پایتخت نام گیرد.

 

مکانی که در ۳ طبقه ساخته شده و کتابخانه جندی شاپور در طبقه سوم آن قرار گرفته و در آن انواع کتاب تاریخی، ادبیات، فلسفه، هنر، روان‌شناسی، داستانی، کتاب کودک و... برای سلیقه‌های مختلف در دسترس است.

 

همچنین در اینجا می‌توانید به برخی نسخ چاپی قدیمی و همچنین کتاب‌های عتیقه چاپ مسکو که به زبان لاتین نوشته شده‌اند نیز دسترسی داشته باشید.

 

اینجا بعد از کتابخانه ملی بزرگ‌ترین کتابخانه ایران است.

 

لاکچری‌ترین کتابخانه ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

فرش دستبافت کاشان، کفپوش شاهکار معماری

کتابخانه جندی‌شاپور با الهام از معماری قرن ۱۶ اروپا در سبک گوتیک طراحی شده است. بسیاری از گردشگران می‌گویند فضای این کتابخانه آن‌ها را یاد فیلم هری‌پاتر می‌اندازد و پیوند آن را با معماری این فضا بی‌ارتباط نمی‌دانند. در بخش شرقی این کتابخانه، پلکانی بسیار زیبا با الهام از فرهنگ ایرانی خودنمایی می‌کند.

 

در قسمت غربی مجموعه، طرح‌های اسلیمی و شیشه‌های رنگی چشم را می‌نوازند و باعث خلق فضایی بسیار اعجاب‌انگیز شده است. این مجموعه یک شاهکار معماری و کتابخانه‌ای است که در کشور نمونه مشابه ندارد.

 

طراحی لاکچری و نورپردازی بسیار جذاب، این مکان را به فضایی زیبا و دوست‌داشتنی برای عکاسی تبدیل کرده است. کف این کتابخانه با یک فرش ۳۵۰متری دستبافت کاشان پوشیده شده و انعکاس تصویر آن در سقف شیشه‌ای مجموعه، منظره‌ای بسیار چشم‌نواز ایجاد کرده است.

 

به دلیل تمام جذابیت‌های این بنای بی‌نظیر معمولا گردشگران از همه جای ایران برای دیدن این مجموعه به اینجا می‌آیند و عکاسی از این فضای دیدنی را از دست نمی‌دهند.

  

کتابخانه جندی‌شاپوردر منطقه ۲۲ قرار دارد و فعلا ورودی آن رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب از این کتابخانه بازدید کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------