عرضه نخستین همبرگر جهان با گوشت نباتی



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , گوشت نباتی
همبرگر از جمله غذاهایی است که معمولا با گوشت گاو یا گوساله تهیه می شود، اما یک شرکت مشهور عرضه کننده این غذا برای نخستین بار از گوشت نباتی در همبرگرهای عرضه شده خود استفاده کرده است. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، یک شرکت مشهور عرضه کننده این غذا برای نخستین بار از گوشت نباتی در همبرگرهای عرضه شده خود استفاده کرده است، هدف از این کار کاهش تاثیرات مخرب زیست محیطی صنعت گوشت بر روی آینده کره زمین عنوان شده است.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , گوشت نباتی

برگر کینگ که هزاران رستوران زنجیره ای عرضه و فروش همبرگر را در سراسر جهان اداره می کند، از عرضه همبرگرهای بزرگی در برخی شعب منتخب خود خبر داده که در آنها به جای گوشت عادی از گوشت های نباتی تهیه شده در آزمایشگاه استفاده شده است.

 

برگر کینگ می‌گوید: استفاده از این نوع گوشت متفاوت برای تهیه همبرگر سبب مصرف کمتر آب به میزان 75 درصد و کاهش 87 درصدی تصاعد گازهای گلخانه ای در مقایسه با شرایطی می شود که از گوشت گاو و گوساله بدین منظور استفاده شود، همچنین این کار به کاهش 95 درصدی نیاز به زمین برای پرورش دام منجر می شود.

 

برای تهیه گوشت نباتی از یک مولکول کلیدی در گیاه سویا و نه در عضله حیوانات برای تهیه گوشت استفاده می شود. این مولکول کلیدی که هام نام دارد، با برخی مواد دیگر ترکیب می شود و نتیجه حاصل از نظر طعم و کیفیت تفاوتی با گوشت عادی ندارد. در مرحله اول این همبرگرها در 59 رستوران در منطقه سنت لوئیس عرضه می شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------