مردم کشورهای مختلف به کیف پول گمشده چه واکنشی دارند؟



 چند بار تا به حال در شرایطی بوده اید که به مهربانی و کمک دیگران نیاز داشتید؟ مثلا ماشینتان خراب شده، گم شدید، نیاز داشتید با تلفن دیگران یک تماس کوتاه بگیرید و ... این‌ها فقط چند نمونه از موقعیت‌هایی هستند که بدون کمک دیگران از پس آن برنمی‌آیید. چیزی که این شرایط به ما می‌آموزد این است که با کسانی که به کمک ما نیاز دارند، مهربان باشیم چون حتما خودتان هم روزی در چنین شرایطی قرار می‌گیرید.

 

اخیرا محققان یک مجله علمی آزمایشی انجام دادند که نیم میلیون دلار برای آن‌ها هزینه داشته

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,کیف پول گمشده

 

این آزمایش کاملا ساده است. ۱۱ مرد و ۲ زن به ۳۵۵ شهر بزرگ در ۴۰ کشور مختلف سفر کردند و ۱۷هزار کیف پول را جا گذاشتند. هدف اصلی این بود که ببینند شهروندان هر کشور چه واکنشی به کیف گمشده دارند. آیا آن را برمی‌گردانند؟ آیا پولش را برمی‌دارند؟ دلیلشان برای این کار چیست؟

 

در این آزمایش از دو نوع کیف پول استفاده شد؛ یکی بدون پول و با یک کلید و دیگری همراه پول و کلید

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,کیف پول گمشده

 

این کیف‌ها حاوی لیست خرید، کارت ویزیت با نام و ایمیل صاحب کیف، مقداری پول و کلید بودند. به طور متوسط داخل هر کیف معادل ۱۳.۴۵دلار، پول رایج هر کشور وجود داشت. (در انگلستان، لهستان و ایالات متحده مبلغ بیشتری (۹۴.۱۵ دلار) وجود داشت.) همان طور که اشاره کردیم در تعدادی از کیف‌ها هیچ پولی وجود نداشت و فقط یک کلید بود.

 

در اینجا نمودار واکنش کشورهای مختلف به این کیف پول‌های گمشده را می‌بینید.

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,کیف پول گمشده

 

همان طور که در نمودار می‌بینید، نقاط زرد نشان‌دهنده درصد کیف‌های بدون پول و نقاط قرمز نشان‌دهنده درصد کیف‌های حاوی پولی است که بازگردانده شدند. مردم کشور‌های اسکاندیناوی بیشتر از همه کشور‌ها کیف‌های گمشده را برگرداندند. اما کشور‌هایی مثل چین، مراکش، پرو و قزاقستان کمترین میزان بازگشت را داشتند. عوامل متعددی روی واکنش مردم نسبت به کیف‌های گمشده تاثیر دارد، محققان دریافتند که کیف‌هایی که کلید داخل آن‌ها بوده، بیشتر از کیف‌هایی که کلید نداشتند برگردانده شدند، که نشان می‌دهد خیلی از افراد فکر می‌کنند کلید برای صاحب کیف ارزش بیشتری دارد.

 

برترین‌ها 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------