کشورهایی که در صورت ابتلا به کرونا از بین می‌روند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ابتلا به کرونا

با این حال، تقریباً ۱۹ کشور جهان وجود دارند که هیچ ابتلایی به این ویروس ثبت نشده است، که همه در آفریقا، خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه واقع شده اند. سازمان ملل هشدار داده است که در صورت رسیدن ویروس کرونا به برخی از این کشورها از بین خواهند رفت. کشورهایی که به ویروس کرونا مبتلا نشده اند. این کشورها به شرح زیر است:

 

کشورهایی که در صورت ابتلا به کرونا از بین می‌رونداختصاصی«تابناک با تو»؛ براساس آماری که توسط مرکز ویروس‌های تاجی شکل دانشگاه جان هاپکینز (John Hopkins) منتشر شده است، از حدود ۲۰۰ کشور و قلمرو جهان، ۱۸۱ کشور حداقل یک مورد از کروناویروس جدید را گزارش کرده اند. این بیماری همه گیر که در اواخر ماه دسامبر در ووهان چین پدید آمده است، تقریباً در سراسر جهان به طرز خطرناکی گسترش یافته است، تا جاییکه تعداد مبتلایان تا روز ۲ آوریل به ۲ میلیون مورد رسیده و ویروس تقریباً در همه جا گسترش یافته است.

 

با این حال تقریباً ۱۹ کشور جهان وجود دارند که هیچ ابتلایی به این ویروس در آنها ثبت نشده است، که همه در آفریقا، خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه واقع شده اند. سازمان ملل هشدار داده که در صورت رسیدن ویروس کرونا به برخی از این کشورها، آنها از بین خواهند رفت.

 

کشورهایی که به ویروس کرونا مبتلا نشده اند و اگر مبتلا شوند با دردسر بزرگی روبرو خواهند شد به شرح زیر است.

 

قاره آفریقا

لسوتو، جزایر قمر، سائوتومه و پرینسیپ، مالاوی و سودان جنوبی.

 

قاره آسیا

ترکمنستان، تاجیکستان، یمن.

 

جزایر اقیانوس آرام

جزایر سلیمان، ساموآ، پالائو، تووالو، نائورو، جمهوری کیریباتی، ایالت های فدرال میکرونزی، وانواتو، تونگا و جزایر مارشال.

 

هرچند این کشورها عاری از هرگونه بیماری تأیید شده از ویروس هستند، کارشناسان هشدار می دهند که بسیاری از آنها در برابر ویروس کووید ۱۹ بسیار آسیب پذیر هستند. آفریقا یکی از آخرین قاره هایی است که تحت تأثیر ویروس تاجی قرار گرفته است، و مقامات بهداشتی در تلاشند به دلیل افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در سطح جهانی، اطلاعاتی در مورد چگونگی محافظت از شهروندان خود در برابر بیماری به دست آورند.

در ترکمنستان گزارش های زیادی وجود دارد مبنی بر این که دولت استفاده از کلمه ویروس کرونا را برای کاهش هراس از پاندمیک ممنوع اعلام کرده است. پلیس هر شهروندی که در مورد ویروس صحبت کند، دستگیر و ادعا می‌کند که از گسترش شایعات جلوگیری می‌کند. هرچند این کشورها تأیید می‌کنند عاری از کروناویروس می‌باشند. اما به دلیل نبود برخی از ابزارهای آزمایش ویروس و همچنین سیاستی که برخی از این کشورها برای پنهان کردن اطلاعات حساس به دلیل ترس از به خطر انداختن امنیت دولت خود دارند، صحت گزارش های صادره توسط آنها در این مورد زیر سؤال رفته است.

 

تابناک باتو

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------