باغ قبرستان لاکچری!



 

پس از صحبت‌های اخیر طبری در دادگاه که گفته بود: مشایخ و نجفی اگر کل لواسان را بخواهم به نام من می‌کنند، ویدئویی از لاکچری‌ترین باغ قبرستان‌ لواسان در فضای مجازی منتشر شد که هوش از سر انسان می برد. این قبرستان بیشتر شبیه به یک پارک تفریحی با امکانات بسیار عالی است که سنگ قبرهای گران قیمت هم در آن دیده می شود.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,قبرستان لاکچری

قیمت 5 میلیاردی قبر

سال گذشته نزدیک به پنج میلیارد تومان کافی بود تا بتوان با آن یک مکان دنج با امکانات کامل و چشم اندازی ابدی تهیه کرد. البته این هزینه را نه برای خرید یک ویلای بزرگ   بلکه برای خرید یک مقبره خانوادگی در همین قبرستان لواسان باید پرداخت کرد. «البته این اواخر همه‌چیز گران شده و به نظر می رسد این قیمت ها که در گزارش سال پیش همشهری بود   با گران‌شدن قیمت دلار و سکه مقداری بالاتر از آن چه در این گزارش آمده ، رفته باشد». به این مبالغ باید هزینه خرید  سنگ قبر لاکچری  را هم اضافه کرد که معمولا در این گونه قبرستان ها بالای 100 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

 

قبرستان های مشابه

این که مکانی مثل قبرستان به خاطر زیبایی و لاکچری بودنش محلی برای جذب گردشگر شود و بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد در برخی از شهرهای دیگر کشورها رایج است که در ادامه تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,قبرستان لاکچری

قبرستان پرلاشز - پاریس

هرسال حدود دو میلیون گردشگر به علاوه پاریسی‌ها از این باغِ چند هکتاری که پنج هزار درخت دارد و بیشتر شبیه به پارکی بزرگ است تا قبرستان، بازدید می‌کنند. این قبرستان البته تنها به خاطر لاکچری بودن و درختان زیادش زبانزد خاص و عام نشده بلکه حضور نویسندگان، آهنگ سازان و مشاهیر بزرگی همچون اونوره دو بالزاک (نویسنده)، ژرژ بیزه (آهنگ ساز) و حتی صادق هدایت (نویسنده ایرانی) بر معروفیت این قبرستان تاثیر به سزایی داشته است.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,قبرستان لاکچری

قبرستان هایگیت - لندن

در قسمت شمالی پایتخت انگلستان، زیباترین قبرستان موجود در این کشور واقع شده است به همراه سنگ قبرها و سرداب های عجیب و غیر عادی که یادآور دوران پیروزمندانه گذشته هستند. این گورستان در سال ۱۸۳۹ تاسیس و بلافاصله تبدیل به آرامگاه نخبه‌ها شد. این محل هم اکنون فقط برای دفن ثروتمندان است و فیلم‌های ترسناک زیادی نیز در آن ساخته شده است. در میان تمامی چهره های مشهوری که در این گورستان دفن شده‌اند می‌توان به فیلسوف معروف کارل مارکس، رمان نویس جورج الیوت و دانشمند مشهور مایکل فارادی اشاره کرد. محمود صناعی روانکاو، مترجم و نظریه پرداز مباحث تربیتی نیز در این قبرستان دفن شده است.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,قبرستان لاکچری

قبرستان تا ابد (forever) - هالیوود

این مکان در سال ۱۸۹۹ در گورستان بزرگ بولوار سنت مونیکا در نزدیکی استودیو فیلم پارامونت ساخته شده است که شما می‌توانید در آن جا مقبره چهره های برجسته‌ای از تاریخ سینمای آمریکا را ببینید. از جمله این چهره های برجسته‌ می‌توان به کارگردان، تهیه کننده و فیلم‌بردار ویکتور فلمینگ، خواننده و ترانه سرای آمریکایی- فرانسوی ژو دسن و... اشاره کرد.

 

 خراسان  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------