در نبرد پرندگان پرنده غواص؛ عقاب سرسفید را شکست داد



در پدید‌ه‌ای نادر یک پرنده غواص (Loon) که نماد سکه یک دلاری کانادا هم هست توانسته یک عقاب سرسفید را که نماد آمریکا است از پای در آرود.  
 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,نبرد پرندگان

غواص‌ها به دفاع جانانه از جوجه‌هایشان در برابر عقاب‌ها شهرت دارند

 

محیط‌بانان لاشه بی‌جان عقاب را در آب و در کنار لاشه یک جوجه غواص پیدا کردند. نتایج کالبدشکافی نشان دادن که غواص مادر در گیر و دار تلاش برای محافظت از جوجه‎هایش موفق شده با نوک به قلب عقاب بزند و این شکارچی قدر را که برای شکار جوجه‌های غواص شیرجه زده بود ناکار کند.

 

شکار جوجه‌های غواص‌ها در فصل بهار یکی از عادات غذایی عقاب‌های سرسفید در شمال آمریکا است. در آمریکا، شکار و کشتن عقاب‌ها ممنوع است. تصاحب لاشه آن‌ها و یا استفاده از اجزای لاشه آن‌ها هم ممنوع است مگر در قبایل بومیان و سرخ‌پوستان این کشور که ممکن است از آن برای ادای رسوم و آیین‌های خود استفاده کنند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,نبرد پرندگان

نت وودراف لاشه بی‌جان این عقاب را در دریاچه پیدا کرد

 

ماجرا از آنجا آغاز شد که محیط‌بانان ابتدا جسد یک عقاب سرسفید را در دریاچه‌ای در ایالت مین واقع در شمال شرق آمریکا پیدا کردند. عقاب‌های سرسفید در آمریکا یک گونه محافظت‌شده به حساب می‌آیند و به همین دلیل لاشه آن‌ها برای بررسی علت مرگ به مرکز ملی حافظت از عقاب‌ها در ایالت کلورادو ارسال می‌شود.

 

معمولا بعد از پیدا کردن لاشه یک عقاب، آن‌ها آن را به کلورادو می‌فرستادند، اما این بار در کنار جسد عقاب، لاشه یک جوجه غواص هم بود.

 

همین موضوع باعث شد که محیط‌بانان تصمیم بگیرند، این بار به جای کلورادو، لاشه عقاب را به مرکز ملی حفاظت از حیات وحش در شهر مدیسن ایالت ویسکانسن بفرستند تا نظر یک کارشناس غواص‌ها را در این باره جویا شوند.

 

آن‌ها می‌خواستند بدانند که آیا امکان دارد که عقاب در نبرد با یک غواص کشته شده باشد.

  

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,نبرد پرندگان

محیط‌بان، نیل ویکز، در حال وارسی جسد عقاب است

 

در مدیسن، یک آسیب‌شناس پس از بررسی لاشه عقاب دریافت که علت مرگ او ضربه ناکارکننده نوک یک غواص بوده که دقیقا روی قلب عقاب فرود آمده است.

 

همزمان یکی از ساکنان اطراف دریاچه به بازرسان محیط‌بانی گفتند که آن‌ها شب قبل "جیغ و داد" پرندگان را به یاد می‌آورند.

 

دنیل دآوریا که در مرکز حیات‌وحش و صیادی ایالت مین کار می‌کند این واقعه را نخستین بار در وبلاگ اداره خود منعکس کرد و تایید کرد که یک پرنده غواص (Loon) توانسته عقاب را از پای درآورد.

 

او در یادداشت خود پرسیده بود: "چه کسی ممکن است باورش شود که یک غواص شانس شکست شکارچی قدرتمندی، چون عقاب سرسفید را داشته باشد؟ "

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------