عملی شدن فکر و طرح ساخت گردونه کتاب، بعد از ۴۰۰ سال



ما در گوشی‌ها و تبلت‌های خود می‌توانیم به راحتی صدها و هزاران کتاب را با خود همه جا حمل کنیم. اما در سده‌های میانی، دسترسی به کتاب‌ها فقط برای قشری برگزیده ممکن بود. اختراع ماشین چاپ و رسیدن دوره رنسانس، دسترسی به کتاب را بیشتر کرد. اما مسلما این کتاب‌ها کاغذی بودند و حمل کردنشان دشوار بود. 

ما در گوشی‌ها و تبلت‌های خود می‌توانیم به راحتی صدها و هزاران کتاب را با خود همه جا حمل کنیم. اما در سده‌های میانی، دسترسی به کتاب‌ها فقط برای قشری برگزیده ممکن بود.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,گردونه کتاب

اختراع ماشین چاپ و رسیدن دوره رنسانس، دسترسی به کتاب را بیشتر کرد. اما مسلما این کتاب‌ها کاغذی بودند و حمل کردنشان دشوار بود.

 

حتی خوانندگان حرفه‌ای کتاب مثلا مورخ‌های قرون قبل، وقتی لازم می‌شد، صفحات کتاب‌های متعدد را برای بررسی و موشکافی یک داستان تاریخی یا شخصیت به سرعت با هم مقایسه کنند، دچار مشکل می‌شدند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,گردونه کتاب

برای همین یک مهندس نظامی ایتالیایی به نام آگوستینو راملّی به فکرش رسید که گردونه‌ای طراحی کند که کتاب‌ها را بشود در آن قرار داد و بعد به سرعت بتوان گردونه را چرخاند و کتاب‌های مورد نظر را با سهولت پیش چشم آورد! این طراحی در سال ۱۵۸۸ انجام شد.

 

بعد از گذشت قرن‌ها؛ در سال ۲۰۱۸ گروهی از دانشجویان مهندسی از پژوهشکده فناوری روچستر به فکرشان رسید که اختراع را عملی کنند.

 

آنها با استفاده از فناوری طراحی مدرن و مواد اولیه سنتی آن روزگاران موفق شدند گه گردونه کتاب را بسازند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون ,گردونه کتاب

وسیله‌ای که حالا کاربرد خاصی برای من ندارد، اما از نظر زیبایی‌شناسی و به مرحله عمل آوردن یک مهندس خوش‌فکر، این کار خیلی جالب بود.

 

تابناک با تو 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------