۱۱ رکورد گینس جالبی که در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیدند



 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

سال ۲۰۲۰ بدون شک سالی بود که جهانیان بیش از هر زمان دیگری در فضای آنلاین وقت گذراندند. علیرغم تمام بدبیاری های سال جاری برای ما، کرونا نتوانست یک چیز را متوقف کند و آن شکستن رکوردهای متوالی توسط مردم بود. امسال شاهد ثبت رکوردهای گینس زیادی بودیم، از افرادی که توانمندی های خارق العاده ای کسب کردند تا کسانی که سعی داشتند به هدفی تازه دست یابند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با جالب ترین و پرطرفدارترین رکوردهای گینس سال ۲۰۲۰ به تفکیک ماه آشنا کنیم.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

ژانویه

در ماه ژانویه سال جاری شاهد شکسته شدن رکورد طولانی ترین نت صوتی بودیم که توسط ریچارد فینک، اهل لاس وگاس به ثبت رسید. او توانست یک نت صوتی را به مدت ۲ دقیقه و ۱ ثانیه و ۷ صدم ثانیه به طور مداوم و بدون توقف اجرا کند. او قبلاً نیز این رکورد را در اختیار داشته و برای بدست آوردن مجدد آن سخت تمرین کرده بود. وی قبل از رکوردشکنی خود در این باره چنین گفت: «من با اضطراب فراون برای بدست آوردن دوباره این رکورد برنامه ریزی کرده ام، رکوردی که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ در اختیارم بود و با اختلاف ۹ ثانیه در ژانویه ۲۰۱۶ شکسته شد».

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

فوریه

یکی از قابل توجه ترین رکوردشکنی های سال ۲۰۲۰ توسط جرج هود، کهنه سرباز آمریکایی در شیکاگو به ثبت رسید. وی که عضو سابق نیروهای ویژه دریایی و مامور مبارزه با مواد مخدر بود توانست با۸ ساعت و ۱۵ دقیقه و ۱۵ ثانیه، رکورد طولانی ترین حالت پلانک در مردان را به خود اختصاص دهد. برای رسیدن به این رکورد، جرج در چندین مرکز آموزشی سربازی مشغول تمرین شده و رژیم های ورزشی متعددی را اجرا کرد، از جمله ۶۴۷,۰۰۰ حرکت دراز نشست، ۲۷۰,۰۰۰ حرکت شنا و یک تلاش تمرینی در سال ۲۰۱۸ که در آن توانست به مدت ۱۰ ساعت و ۱۰ دقیقه در حالت پلانک بایستد. در کل او بیش از ۲,۱۰۰ ساعت در حالت حرکت پلانک ایستاد تا خود را برای این رکوردشکنی آماده کند که بسیار بیشتر از حرکت پلانکی است که ورزشکاران حرفه ای در طول دوران ورزش خود انجام می دهند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

مارچ

باب ویتون، اهل بریتانیا، در ماه مارچ سال جاری با ۱۱۲ سال و ۱ روز سن به عنوان مسن ترین مرد جهان انتخاب شد. او این عنوان را پس از مرگ چیتتسو واتانابه ژاپنی در ۲۳ فوریه گذشته بدست آورد. مرد ژاپنی در ۵ مارچ ۱۹۰۷ به دنیا آمده و هنگام مرگ در ۲۳ فوریه ۲۰۲۰ دقیقا ۱۱۲ سال و ۳۵۵ روز سن داشت. باب نیز متاسفانه در صبح روز ۲۸ می ۲۰۲۰ در خواب و به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت. بنیاد رکوردهای گینس در حال جستجو برای پیدا کردن مسن ترین مرد جهان است.

 

سال ۲۰۲۰ شاهد ثبت رکوردهای گینس زیادی بودیم، از افرادی که توانمندی های خارق العاده ای کسب کردند تا کسانی که سعی داشتند به هدفی تازه دست یابند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

آوریل

در ماه آوریل گذشته رکورد بزرگ ترین باجی پیاز، که یک غذای تند هندی است شکسته شد. این باجی در ۴ فوریه ۲۰۲۰ در لندن پخته شده و ۱۷۴۵.۴۸ کیلوگرم وزن داشت. این باجی توسط اولی خان و تیمی از ۲۵ نفر دیگر در مرکز مسلمانان لندن در وایت چپل تهیه شد. بعد از تلاش موفقشان، این تیم روی دادن بیش از ۵,۰۰۰ کاری هندی و بنگلادشی به نیروهای بخش سلامت در بیمارستان شهر لستر در دوران شیوع کرونا تمرکز کرد.

 

سال ۲۰۲۰ شاهد ثبت رکوردهای گینس زیادی بودیم، از افرادی که توانمندی های خارق العاده ای کسب کردند تا کسانی که سعی داشتند به هدفی تازه دست یابند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

می

در ماه می سال جاری، ما با هاماکو موری یا همان مادربزرگ گیمر آشنا شدیم. موری که در ۱۸ فوریه ۱۹۳۰ به دنیا آمده به طور رسمی به عنوان پیرترین یوتیوبر بازی های ویدیویی انتخاب شد. زمانی که رکورد او برای اولین بار اعلام شد، او بیش از ۱۵۰,۰۰۰ دنبال کننده داشت که اکنون تعداد آن ها با ۴۷۴,۰۰۰ نفر رسیده است. خانم موری ۳۹ سال پیش شروع به انجام بازی های ویدیویی کرد و به طور خاص به بازی GTA5 علاقه دارد.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

ژوئن

کوی جیانیو اهل چین استعداد خارق العاده ای در حل مکعب های روبیک دارد. البته وقتی پای مکعب های رنگی به میان می آید، این جوان چینی استعدادهای خارق العاده دیگری نیز داشته و می تواند آن ها را در حالت معلق، با پاها و حتی در حالی که به هوا پرتاب می کند، نیز حل کند. یکی از رکوردهای حیرت انگیز این مرد چینی بالا انداختن و حل کردن همزمان سه مکعب روبیک در عرض ۵ دقیقه و ۲ ثانیه و ۴۳ صدم ثانیه است. او اولین بار این رکورد را در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ در ایتالیا به ثبت رساند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

جولای

در ۲۹ جولای ۲۰۱۹، کیت دیکسون راز مارسدن اهل بریتانیا با دوچرخه دونفره خود ماجراجویی رکورشکن خود را آغاز کردند. آن ها سوار بر همین دوچرخه سفری را به انجام رساندند که ۲۶۳ روز و ۸ ساعت و ۷ دقیقه به طول انجامید. رکورد آن ها سریع ترین دور جهان با دوچرخه دونفره بود . این دو در ۱۸ مارس ۲۰۲۰ به بریتانیا بازگشتند و بدین ترتیب نه تنها رکورد این عرصه در دسته زنان را به خود اختصاص دادند بلکه رکورد مردان را نیز شکستند. کت ۵۴ ساه و راز ۵۵ ساله سال گذشته سفر خود را از آکسفورد آغاز کرده و با طی کردن ۱۸,۲۶۳ مایل که از ۲۵ کشور و ۵ قاره مختلف می گذشت، توانستند در کوتاه ترین مدت ممکن دور دنیا رکاب بزنند.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

آگوست

پم اونن اهل ایالات متحده استعداد عجیبی در هجی کردن کلمات به شکل برعکس دارد. او توانست در عرض یک دقیقه ۵۶ کلمه را از آخر به اول هجی کند. او حس می کرد که شهرش، هستینگر در مینه سوتا، استحقاق داشتن یک رکورد گینس را دارد و بدین ترتیب شهرش را تاریخ ساز کرد.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

سپتامبر

در ماه سپتامبر اعلام شد که یک موج سوار برزیلی به نام مایا گابریا رکورد سوار شدن بر بلندترین موج که قبل از این در اختیار خودش بود را بشکند. او توانست رکورد قبلی خود ۴ و نیم فوت ارتفاع بهبود بخشد و رکورد موج سواری روی موجی به ارتفاع ۲۲.۴ متر را به ثبت برساند. مایا در روز ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ در پرتغال این رکورد را شکست.

 

 اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون , رکورد گینس جالب

اکتبر

رالف باشهولز اهل آلمان در ماه اکتبر توانست نام خود را به عنوان کسی که بیشترین تغییرات را در بدن خود ایجاد کرده به ثبت برساند. او بیش از ۵۱۶ تغییر در بدن خود ایجاد کرده است و از سال ۲۰۱۲ تاکنون این رکورد را در اختیار دارد. از این تغییرات و دستکاری ها می توان به ۴۸۱ مورد پیرسینگ، دو ایمپلنت شاخی در سر و ۵ ایمپلنت آهنربایی در نوک انگشتان دست راستش اشاره کرد.

 

نوامبر

۱۸ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف بود با شانزدهمین سالگرد روز جهانی رکوردهای گینس و به همین مناسبت رکوردهای زیادی در سراسر جهان شکسته شدند. یکی از افرادی که در این روز رکوردشکنی کرد یک اسکیت سوار بریتانیایی به نام تینوکه اویدریان بود که موفق شد رکورد قبلی خود در زمینه بیشترین حرکت ستاره در عرض یک دقیقه را شکست.

 

دسامبر

جیمز هابسون که موسس کمپانی Hacksmith Industries است و بوگدان مالنوفسکی که هر دو اهل کانادا هستند بعد از ساخت اولین شمشیر نوری جمع شدنی بسیاری از طرفداران دنیای جنگ ستارگان را خوشحال کردند. جیمز به عنوان ادای احترام به فیلم مورد علاقه خود تصمیم به ساخت یک شمشیر نوری جمع شدنی گرفت. این شمشیر شباهت بسیاری با شمشیرهایی دارد که توسط شوالیه های جدای مورد استفاده قرار می گیرد. این شمشیر می تواند اشعه ای به حرارت ۲,۲۰۴ درجه سانتیگراد تولید می کند.

 

 روزیاتو

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------