موجودات ترسناک در فولکلور اروپایی



 موجودات ترسناک,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون
باور‌های عامیانه در اروپا پر از افسانه‌ها و موجوداتی هستند که هر شنونده‌ای را می‌ترساند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شاید شما نیز مثل عده زیادی در سراسر جهان به داستان و افسانه‌های عجیب و غریب و ترسناک علاقه داشته باشید. فولکلور‌ها و اصطلاحا باور‌های عامیانه در اروپا پر از افسانه‌ها و موجوداتی هستند که هر شنونده‌ای را می‌ترسانند. در این گزارش با تعدادی از موجودات ترسناک آشنا شوید.

 

ولپرتینگر، آلمان

 موجودات ترسناک,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

افسانه‌ها می‌گویند موجودی مرموز در جنگل‌های آلپ باواریا پرسه می‌زند. این حیوان به خصوص بزرگ و شرور نیست، اما با این وجود می‌تواند برای برخی از افراد کاملاً ترسناک باشد، زیرا به نظر خارق العاده غیرعادی می‌رسد. هیچ تعریف واحدی از وولپرتینگر وجود ندارد، جز این که بدن او ادغامی از قسمت‌های جانوارن مختلف است. به عنوان مثال این موجود سر خرگوش، بدن سنجاب، پا‌های یک قرقاول و بال و شاخ دارد. آزار دهنده‌ترین بخش این افسانه این است که برخی از مردم اروپا حیوانات مختلفی را در جنگل‌ها شکار می‌کند تا موجودی شبیه به این خرگوش را بسازند.

 

تاتزلورم، اتریش

 موجودات ترسناک,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

تازلورم، یک کرم یا مار در اندازه انسان است که دارای صورت گربه‌ای و دمی مانند خزندگان و در کوه‌های آلپ شرقی (سوئیس، ایتالیا، بایرن و اتریش) در زیر زمین زندگی می‌کنند. در داستان‌ها گزارش نشده است که این موجود علیه مردم رفتاری خشونت آمیز بروز دهد مگر اینکه مزاحم آن شوید. این موجود به اندازه کافی بزرگ است تا از خود دفاع کند.

 

شاک سیاه، انگلیس

 موجودات ترسناک,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این موجود یک سگ سیاه و روح مانند است با چشمانی شیطانی به رنگ قرمز یا سبز و در حومه آنجلیای شرقی زندگی می‌کند. طبق افسانه، اگر آنقدر بدشانسی بیاورید که با این موجود روبرو شوید، خیلی زود می‌میرید، یا حداقل به یک بیماری جدی مبتلا می‌شوید. برخی می‌گویند که افسانه شاک سیاه، منبع الهام آرتون کانن دویل، برای نوشتن رمان سگ باسکرویل بوده است.

 

باسیلیسک، جنوب اروپا

 موجودات ترسناک,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

نام این موجود برای اولین بار توسط پلینی در قرن یکم میلادی توصیف شد و چیزی بیشتر از یک مار سمی که طول آن از ۱۲ انگشت فراتر نمی‌رفت، نبود. این افسانه می‌گوید که باسیلیسک، زمانی به وجود می‌آید که یک خروس روی تخم‌های قورباغه و یا مار بنشید. در طول زمان در بسیاری از داستان‌ها این موجود بزرگتر و کشنده‌تر و اکنون به جای زهر گفته می‌شود باسیلیسک قدرت کشتن انسان با یک نگاه را دارد.

 

کوشچمی نامیرا ، اوکراین و روسیه

 موجودات ترسناک,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این موجود شباهت زیادی به ولدمورت در فولکلور اسلاو‌ها دارد. این موجود به نام کوشچی نامیرا یا ابدی، شخصیت شروری است که به شکل مردی با قدرت جادویی درآمده، به قدری لاغر است که می‌توان اسکلت او را در زیر پوست او دید؛ بنابراین تعجب آور نیست که نام او از کلمه اسلاوی استخوان گرفته شده و اشاره به ظاهر اسکلتی او دارد. درست مثل ولدمورت، شما نمی‌توانید او را بکشید مگر اینکه سوزنی را که روح او در آن قرار گرفته از بین ببرید.

 

وایت سفید، هلند

 موجودات ترسناک,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این روح افسانه دی شب‌ها در لنگرگاه‌های شمال شرق هلند سرگردان است. این موجودات ارواح زنان متوفی هستند که شب‌ها در حومه شهر پرسه می‌زند. در برخی از داستان‌ها آن‌ها پیشگو هستند و به کسانی که آن‌ها را پیدا کند خدمت خواهند کرد. در افسانه‌های دیگر کسانی که در مه در پی این روح غرق شده اند، هرگز دوباره دیده نشده اند.

 

بوباس، لیتوانی

 موجودات ترسناک,اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون

این موجودات شبیه لولوخورخوره‌ها هستند. دیوی سیاه با جشمانی قرمز، بازو‌هایی نازک و انگشتانی چروکیده که به سراغ بچه‌های بدرفتار می‌آید و آن‌ها را می‌رباید. آنچه این موجود را ترسناک می‌کند این است که می‌توانند در خانه قربانی بمانند و خودشان را زیر فرش‌ها و یا شکاف‌های خانه پنهان کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------