حفاری تونل شرقی خط دوم متروی اصفهان آغاز شد



اخبار,اخبار اجتماعی

مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان گفت: حفاری تونل شرقی خط دوم قطارشهری اصفهان پس از تست‌های مختلف همزمان با عید سعید فطر آغاز شد.

سید محسن واعظی‌فر امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به فعالیت‌های عمرانی خط دوم متروی اصفهان اظهار کرد: حفاری تونل شرقی خط دوم قطارشهری همزمان با ایام عید سعید فطر و به منظور افزایش جبهه‌های کاری ساخت خط دوم مترو آغاز شد.

 

مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان افزود: حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطارشهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دوچشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امام‌حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) با دو دستگاه تی‌بی‌ام انجام می‌شود؛ عملیات عمرانی تونل غربی با خرید دو دستگاه کاترهد (تیغه برشی) تی‌بی‌ام خط دوم قطارشهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفند سال 1397 آغاز شده بود و حفاری تونل شرقی، همزمان با عید سعید فطر آغاز شد.

 

وی تصریح کرد: دستگاه مکانیزه حفار تونل، بیش از 150 متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده و عملیات عمرانی این تونل در حال حاضر به پیش می‌رود.

 

واعظی‌فر ادامه داد: همچنین قرار است در آینده نزدیک، از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی (ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام گیرد و از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی (ع) با یک تی بی ام تک چشمه انجام شود.

 

مدیر اجرایی خط دوم قطارشهری اصفهان اضافه کرد: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری در جبهه‌های مختلف انجام می‌شود و هم‌اکنون فعالیت عمرانی پنج ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطارشهری اصفهان در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: روزانه نزدیک به 500 نفر در دو شیفت کاری در پروژه‌های قطارشهری اصفهان مشغول فعالیت هستند و در روزهای پایانی هفته گذشته و تعطیلات عید فطر نیز به صورت متوسط روزانه 150 نفر در ایستگاه‌ها و تونل مشغول فعالیت عمرانی بودند.

 

خط دوم مترو اصفهان (خط شرقی_غربی) به طول حدود 24.7 کیلومتر و دارای 23 ایستگاه است که از ایستگاه دارک شهرک امام حسین (ع) آغاز و به ایستگاه میدان شهدای خمینی‌شهر ختم می‌شود. قرار است در فاز نخست اجرا 14.6 کیلومتر و 16 ایستگاه این خط از ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع)) تا ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ اجرایی شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------