خطر آلودگی نامرئی هوا برای تهرانی ها!



آلودگی هوای تهران،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
طبق توضیحات معاون مدیرکل و رئیس اداره محیط زیست استان تهران، آلودگی نامرئی هوا در تابستان عمر تهرانی ها را کوتاه کرده است.

به گزارش اکوایران، معاون مدیرکل و رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: یک نوع آلودگی سمی و شیمیایی در شش ماهه اول سال اتفاق می‌افتد و نامرئی است چون وجود خارجی ندارد مردم فکر می‌کنند هوا پاک است.

 

علیرضا رحمتی معاون مدیرکل و رئیس اداره محیط زیست استان تهران در یک برنامه رادیویی درباره نوع آلودگی‌ها در شش ماه اخیر گفت: در کلانشهرها به ویژه شهر تهران تصور مردم بر این است که ما فقط در شش ماه دوم با آلودگی هوا مواجه هستیم اما در شش ماه اول هم دو نوع آلودگی داریم.

 

وی افزود: یک آلودگی در شش ماه اول سال مربوط به گرد و غبار است که در نقاط مختلف به خصوص شرق کشور دیده می‌شود که این از نوع فیزیکی گرد و غبار است اما یک نوع آلودگی سمی و شیمیایی هم داریم که در شش ماهه اول سال اتفاق می‌افتد و نامرئی است چون وجود خارجی ندارد و مردم فکر می‌کنند هوا پاک است درصورتیکه نوع آلودگی که در شش ماهه اول سال وجود دارد آلودگی از نوع ازن است که نامرئی است و باعث اثرات ریوی و تنفسی بر انسان دارد.

 

رحمتی تصریح کرد: شهروندانی که بیشتر به ارتفاعات سفر می‌کنند باید بدانند که وسط روز کمتر درمعرض آفتاب قرار بگیرند تا دچار عوارض این نوع آلودگی که بیشتر هم پوستی و بهداشتی است نشوند.

 

معاون مدیرکل و رئیس اداره محیط زیست استان تهران اظهار کرد: ترکیبات فرار کربنی در سطح شهر ناشی از فعالیت پمپ بنزین‌ها و سوخت ناقص خودروها بخصوص اتوبوس‌ها باعث احتراق ناقص و آلودگی هوا با انواع عوارض ریوی و تنفسی و پوستی می‌شود.

 

وی گفت: ما هفته گذشته اوج آلودگی با ازن را داشتیم و میزان آلاینده تا حد زیادی بالا رفته بود و مردم هم تصور می‌کردند هوا آلوده نیست و این آلودگی در زمان اوج تابش خورشید از ۱۰ صبح تا ساعت ۱۶ بعد از ظهر اتفاق می‌افتد.

 

رحمتی اظهار کرد: شهروندان به دلیل آلودگی هوا با ازن و انتشار ترکیبات فرار در سطح شهر از تردد در این ساعات جدا خودداری کنند تا دچار مشکلات تنفسی و بهداشتی نشوند.

 

وی افزود: کاهش عمر و کاهش کیفیت و ابتلا به انواع سرطان‌ها و سکته‌های مغزی و بیماری‌های مختلف ناشی از همین آلودگی هوا است که به صورت مستقیم بر جسم و روح و روان انسان تاثیر می‌گذارند و باید در سیاست گزاری‌های کلان دیده شود و از مسئولان می‌خواهیم که این موضوع را به عنوان اولویت کاری خودشان قرار دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------