آماده باش دستگاههای اجرایی برای تخلیه ۱۸ روستای حاشیه کارون



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سازمان آب و برق خوزستان شامگاه پنج شنبه نسبت به خطر سیلاب در 18 روستای حاشیه رودخانه کارون هشدار داد و اعلام کرد: دستگاه های متولی برای تخلیه و حفاظت از ساکنان شهرها و روستاها آمادگی لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، اطلاعیه شماره 5 سیلاب این سازمان حاکی است: 18 روستا در چهار شهرستان در معرض سیلاب رودخانه کارون قرار دارند.

 

بر اساس این اطلاعیه، روستاهای درآویزه در شهرستان باوی؛ روستاهای غزاویه کوچک، وعیلیه، ملیحان، فارسیات کوچک، ابومشیلش، اسماعیلیه یک و 2، اسلام آباد 2 و چمیان از شهرستان اهواز؛ نثاره کوچک، ام الغزلان و عچرشیه از شهرستان شادگان؛ ام نوشه، سوئیچتی یک، 2 و 3 و رحمانیه از توابع خرمشهر در معرض سیلاب ناشی از رودخانه کارون قرار دارند.

 

در ادامه اطلاعیه آمده است: از آنجایی که این روستاهای حاشیه رودخانه کارون و شهر دارخوین تحت تاثیر سیلاب قرار خواهند گرفت، لازم است دستگاه های ذیربط و مسئول در اسرع وقت برای حفاظت از شهروندان گرامی و روستاها و تاسیسات در معرض خطر آبگرفتگی حاشیه رودخانه کارون اقدامات و تمهیدات لازم را به عمل آورند.

 

در پی بارندگی شدید و افزایش خروجی سدها رودخانه های دز، کرخه و کارون در شرایط سیلابی قرار گرفته اند و ستاد بحران استان در همه رودخانه ها آمادگی و هشدار سیل اعلام کرده است.

 

پیش از این معاون سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرده بود: 17 روستا در حوزه رودخانه دز و 35 روستا در حوزه رودخانه کرخه نقاط پرخطر و در معرض سیلاب هستند که باید تمهیدات لازم و اقدامات حفاظتی برای آنها به عمل آید.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------