پلمب ۲۰ شهربازی در اصفهان/ کنترل تجهیزات شهربازی‌ها هر 3 ماه یک‌بار



اخبار,اخبار اجتماعی,شهربازی در اصفهان
مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: هر ساله تمامی تجهیزات توسط شرکت‌های بازرسی کنترل می‌شود و بعد از کنترل تائید و هر 3 ماه یک‌بار هم کنترل ادواری انجام می‌شود.

به گزارش فارس، در مردادماه 98 بود که دستگاه رنجر شهربازی صفه دچار حادثه شد؛ این اولین باری نبود که این دستگاه دچار این مشکل می‌شد؛ در تیرماه سال 95 نیز این اتفاق تکرار شده بود.

 

با توجه به صحبت‌های شاهدان عینی امکان پایین آوردن مردم از دستگاه بود ولی با هجوم خانواده‌ها آتش‌نشان‌ها وارد شدند و پس از ساعت‌ها تلاش توانستند مردم را نجات دهند.

 

در استان اصفهان بیش از 20 شهربازی پلمب شده‌اند

سراغ غلامحسین شفیعی، مدیرکل استاندارد استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت شهربازی‌ها در استان اصفهان، اظهار داشت: در استان اصفهان 126 شهربازی داریم که 50 شهربازی در شهر اصفهان است.

 

مدیرکل استاندارد استان اصفهان، با اشاره به استاندارد بودن تجهیزات شهربازی‌ها عنوان کرد: تمامی تجهیزات شهربازی‌ها استان وارد سامانه شهربازی‌های استاندارد شده‌اند و حداکثر یک سال تاریخ اعتبار فعالیت داشته و بعد از آن با بررسی دوباره تمدید خواهند شد.

 

وی با اشاره به روند بازرسی تجهیزات شهربازی‌های استان اصفهان، افزود: هر ساله تمامی تجهیزات توسط شرکت‌های بازرسی کنترل می‌شود و بعد از کنترل تائید و هر 3 ماه یک‌بار هم کنترل ادواری انجام می‌شود.

 

شفیعی با اشاره به روند پلمب تجهیزات شهربازی‌ها، گفت: زمانی که سامانه هشداردهنده اعلام کند که اعتبار یکی از تجهیزات بازی به پایان رسیده، بلافاصله آن تجهیزات پلمب می‌شود؛ در حال حاضر بیش از 200 عدد از تجهیزات و بیش از 20 شهربازی پلمب هستند.

 

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در مورد حادثه خرابی رنجر شهربازی صفه، اظهار داشت: کارشناسان تجهیزات شهربازی صفه را بررسی کره بودند و در زمان بررسی هیچ مشکلی نداشته و چون این تجهیزات یک وسیله مکانیکی هستند بروز مشکل امر غیرعادی نیست ولی این مشکل نباید خسارت وارد می‌کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به دلیل ورود آتش‌نشانی در حادثه شهربازی صفه، تصریح کرد: چهار گیربکس این دستگاه را حرکت می‌دهد و یک چرخ‌دنده داخل این گیربکس‌ها شکسته و باعث توقف دستگاه شد؛ دو گیربکس اضافه وجود دارد که می‌توان در 15 دقیقه جایگزین کرد ولی به دلیل هجوم مردم این اتفاق نیفتاد و آتش‌نشانی وارد عمل شده و مردم را پایین آورد.

 

مدیرکل استاندارد استان اصفهان در پایان با بیان این‌که شهربازی صفه تأییدیه‌های لازم را دارد، افزود: دستگاه رنجر شهربازی صفه پلمب شده و گیربکس به آزمایشگاه متالورژی فرستاده شد است تا از نظر عیار و آلیاژ کنترل شود و مشکلات آن حل شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------