بارش سیلابی باران در مازندران؛ تداوم بارش‌ها تا اواخر هفته آینده



اخبار,اخبار اجتماعی,بارش سیلابی باران در مازندران
به دنبال بارش سیلابی مازندران بسیاری از معابر، آبراهه‌ها و کوچه‌های شهری و روستایی استان سیلابی شده است.

به گزارش تسنیم، پس از گرمای هوای روزانه در هفته‌های ابتدایی دومین ماه از سومین فصل سال، سرمای هوا وارد موج جدیدی شده که نوید پاییز پربارش همراه با سرمای زودرس زمستانی را در استان شمالی می‌دهد.

 

بارش شدید باران به صورت سیلاب از روز گذشته پس از گذر گیلان وارد مازندران شده و از دیشب و امروز که همچنان ادامه دارد مناطقی از شهرهای مرکزی و شرقی استان را سیلابی کرده که همراه با سرمای شدید بوده است. در ارتفاعات استان نیز بارش‌ها به صورت برف و تگرگ گزارش شده است.

 

بر اساس اعلام مسئولان هواشناسی مازندران، فعالیت دریایی در مازندران تا 26 آبان متوقف شده و احمد اسدی معاون پیش‌بینی و توسعه اداره‌کل هواشناسی مازندران گفت: به اطلاع تمامی فعالان و بهره‌‏برداران دریای خزر می‎رساند، از بعد از ظهر پنجشنبه 23 آبان همزمان با شمالی‌ شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد نسبتاً شدید گاهی شدید در فراساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا از سمت غرب مواج و به‌تدرج طوفانی می‌شود، این وضعیت تا  روز یکشنبه 26 آبان‌ماه ادامه دارد.

 

 

وی افزود: در این مدت بیشینه سرعت وزش باد نزدیک ساحل تا 15 متر بر ثانیه و دور از ساحل تا 18 متر بر ثانیه پیش‎بینی می‎شود. بیشینه ارتفاع موج  در نزدیک ساحل تا سه و دور از ساحل تا چهار متر برآورد می‌شود.

 

اسدی گفت: با توجه به شرایط ذکر شده، وضعیت دریا برای همه فعالیت‎های دریایی و دریانوردان مناسب نیست.

 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز با اشاره به اینکه به دلیل بارش باران در استان، آبگرفتگی معابر و  افزایش حجم آب رودخانه‌ها را شاهد هستیم، گفت: بارش برف، مه آلود بودن و کاهش دید در ارتفاعات اکنون مشاهده می‌شود.

 

علی اصغر احمدی با اشاره به طوفانی شدن دریا، تصریح کرد: ریزش سنگ، رانش زمین، اختلال و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی پیامدهای این سامانه بارشی است. هوای سرد همراه با بارش متناوب و پراکنده تا پایان هفته آینده ماندگار است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------