هشدار پلیس فتا درمورد پیامک‌های کلاهبرداری درباره سهمیه بنزین و طرح معیشتی دولت



اخبار,اخبار اجتماعی,پلیس فتا
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا نسبت به سواستفاده مجرمان فضای مجازی از طرح معیشتی دولت و سهمیه بندی بنزین هشدار داد و توصیه‌هایی را به مردم ارائه کرد.

سرهنگ رامین پاشایی در گفتگو با ایسنا دراین باره گفت: با توجه اجرای طرح حمایت معیشتی دولت و سهمیه بندی بنزیین احتمال وجود دارد که افراد سودجو و مجرمان بخواهند با ارسال پیامک یا ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی و فیشینگ هدایت کرده یا از آنان کلاهبرداری کنند.

 

وی با بیان اینکه در این شیوه کلاهبرداران اقدام به ارسال پیام‌هایی با موضوع‌هایی نظیر «ثبت نام برای طرح معیشتی»، «ثبت نام سهمیه یا کارت سوخت»، «افزایش سهمیه سوخت مسافربر‌های اینترنتی» و ... کرده و در آن با قرار دادن لینکی از کاربران می‌خواهند که وارد یک سامانه شود. در این سامانه نیز یا صفحه‌ای جعلی برای سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان ایجاد شده که در این صورت از کاربر خواسته می‌شود تا در ازای پداخت مبلغ بسیار کم، در سامانه ثبت نام کند. غافل از اینکه هنگام واریز مبلغ اطلاعات کارتش کپی شده و مدتی بعد کلاهبرداران تمام موجود آن را برداشت خواهند کرد.

 

پاشایی افزود: درحالت دیگر نیز مجرمان با ایجاد سامانه‌های جعلی تنها اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده و در ازای مبلغ دریافت شده خدماتی به آنان ارائه نخواهند کرد.

 

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا ادامه داد: در همین راستا نیز لازم است که شهروندان به خصوص رانندگان توجه داشته باشند که به هیچ عنوان به چنین پیام‌هایی توجه نکرده و در صورت مواجه شدن با چنین پیام‌ها و لینک‌هایی به آن اعتنا نکنند، شهروندان باید اخبار موثق را از منابع رسمی و مورد اعتماد دریافت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------