هواشناسی ایران ۹۹/۲/۵| پیش بینی بارش‌ باران و برف ۵ روزه



اخبار,اخبار اجتماعی,هواشناسی ایران
سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران، برف و وزش باد شدید موقتی تا سه شنبه آینده، از کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در برخی مناطقی کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش‌هایی از شمال غرب،‌ سواحل دریای خزر،‌ دامنه‌های البرز و مناطقی از شمال شرق بارش باران،گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات بارش برق پیش بینی می‌شود. در دامنه‌های زاگرس مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. فردا سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور شده و در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های غربی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی باعث بارندگی می‌شود. در بعدازظهر فردا همچنین در بخش‌هایی از شمال شرق بارش پراکنده پیش بینی شده است.

 

یکشنبه آینده علاوه بر تداوم فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز،گستره نفوذ آن مناطقی از مرکز،شرق و جنوب کشور و سواحل دریای خزر را فرا گرفته و از شدت بارش در استان‌های شمال غرب کاسته می‌شود.

 

دوشنبه مرکز فعالیت سامانه بارشی به نواحی شمال شرقی کشور محدود شده و برای بخش‌هایی از مرکزی، شرق، جنوب شرق،‌ شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود. اواخر وقت دوشنبه سامانه از شمال شرق خارج شده و روز سه شنبه در  نوار شمالی کشور ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطی مستعد گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست. همچنین با عبور سامانه بارشی، روز یکشنبه برای مناطقی از شمال غرب، غرب،دامنه‌های جنوبی البرز و دوشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق کشور کاهش دمای 6 تا 8 درجه پیش بینی می‌شود.

 

طی سه روز آینده سواحل دریای خزر و روزهای شنبه و یکشنبه غرب خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------