ارزیابی‌ کلاسی، جایگزین امتحان دانش آموزان ابتدایی شد



اخبار,اخبار اجتماعی,رضوان حکیم زاده
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با محوریت معلم، ارزیابی‌های دانش‌آموزان انجام می‌شود، گفت: با توجه به اهمیت مهارت‌های خواندن و نوشتن به خصوص در پایه اول دبستان، اگر نیاز باشد برنامه جبرانی در ابتدای سال آینده برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش (معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش) در برنامه صبح و نشاط با تبریک هفته معلم، گفت: در دوره دبستان و دوره‌هایی اول  و دوم تدریس کرده ام و هم اکنون هم عضو هیأت علمی دانشگاه تهران هستم و افتخار می‌کنم که معلم هستم.

 

وی درباره امتحانات دانش‌آموزان دوره ابتدایی ادامه داد: طبق دستورالعمل تهیه شده و جلساتی که در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد، ارزیابی دانش‌آموزان توسط معلمان انجام می‌شود.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به امتحانات هماهنگ استانی، خاطرنشان کرد: به این امتحانات از قبل هم نقدهایی وارد می‌شد و با توجه به بازبینی‌های انجام شده، آزمون هماهنگ منطقه‌ای نخواهیم داشت و پس از پایان فرایند آموزش دروس، با محوریت معلم، ارزیابی‌ها انجام می‌شود. با توجه به اهمیت مهارت‌های خواندن و نوشتن به خصوص در پایه اول دبستان، اگر نیاز باشد برنامه جبرانی در ابتدای سال آینده برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

 

حکیم زاده با اشاره به دغدغه خانواده‌ها درباره شبکه «شاد»، توضیح داد: آموزش و پرورش قبل از راه‌اندازی سامانه شاد با توجه به مأموریت ذاتی که تداوم آموزش است، یکی از اقدامات آموزش تلویزیونی بود و علاوه بر آن معلمان از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان درس دادند. در مناطق روستایی و عشایری، راهبران آموزشی درس‌نامه‌هایی را تهیه کردند و در بین دانش‌آموزان توزیع کردند همچنین کمک به رفع اشکال دروس نیز داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------