محدودیتهای کرونایی در اصفهان ادامه می یابد



اخبار,اخبار اجتماعی,ویروس کرونا در اصفهان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای مهار بهتر ویروس کرونا اولین آزمایشگاه تشخیص کرونا را در ۷ اسفند در اصفهان راه اندازی کردیم که حاصل آن شناسایی بیش از ۷ هزار بیمار مبتلا به کرونا در استان تا کنون بوده است.

به گزارش ایسنا، طاهره چنگیز عصر امروز (شنبه-۳ خرداد) در جلسه شورای اداری استان اصفهان، اظهار کرد: اواخر دی ماه ۹۸ بود که نخستین بیمار کرونایی به طور رسمی در چین شناسایی شد و به همین دلیل در ۷ بهمن اولین جلسه بهداشت و درمان را برای اقدامات پیشگیرانه در اصفهان تشکیل دادیم و از هفته اول بهمن ماه سال گذشته اقدامات آموزشی را آغاز کردیم که در نهایت دوم اسفندماه بود که نخستین بیمار مبتلا به کرونا در استان اصفهان شناسایی شد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان در چهار راه ارتباطی کشور قرار دارد امکان بستن راه های منتهی به استان وجود نداشت که خوشبختانه با همکاری بین بخشی و وحدت کلمه ای که میان مسئولان استان و مردم وجود داشت شاهد پیک غیرقابل کنترل ویروس کرونا در استان اصفهان نبودیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به  اقداماتی که تاکنون برای مهار بهتر ویروس کرونا در اصفهان انجام شده و آمار مبتلایان و فوت شدگان و بهبودیافتگان در استان گفت: خوشبختانه امروز تعداد بیمارستان های ارجاعی مبتلایان به کرونا در استان کاهش یافته است به طوری که هم اکنون در استان، ۳ بیمارستان در خمینی شهر، کلیشاد و شهرضا پذیرش این بیماران را دارند و در شهر اصفهان تنها ۲ بیمارستان امین و خورشید پذیرش دارند و بیمارستان عیسی بن مریم نیز به زودی از حالت ارجاعی خارج و پاک می‌شود.

 

وی با بیان اینکه تا کنون در استان دو نوبت غربالگری داشته ایم، گفت: این عمل سبب شد آمار فوتی ها کاهش یابد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۱۹۸ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی وجود دارد، اظهار کرد: ۹۱ درصد از این واحدهای صنفی کد بهداشتی دریافت کردند و مشخص شد ۸۶ درصد اصناف و کارگاه‌ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

 

چنگیز با بیان اینکه در بازگشایی ها به مرحله ۱۰۰ درصدی نرسیده ایم، خاطرنشان کرد: هنوز وضعیت اصفهان از نظر شیوع ویروس کرونا قرمز است به طوری که تعداد کسانی که سرپایی تست کرونا می‌دهند و تست شان مثبت بوده روبه افزایش است و این امر نشان می دهد که کنترل‌ها و برخی محدودیت‌ها باید ادامه یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------