خشکسالی 76 درصد استان اصفهان را دربرگرفته است



اخبار,اخبار اجتماعی,خشکسالی در اصفهان
درجات خفیف تا بسیار شدید خشکسالی بسیاری از مناطق استان اصفهان را فراگرفته به گونه‌ای که ۷۶.۳ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی بوده و تنها ۲۳.۴ درصد از مساحت استان شرایط نرمال تا ترسالی را متوسط را داشته است.

به گزارش فارس، بررسی آمار هواشناسی نشان می‌دهد از ابتدای سال زراعی میانگین وزنی بارش تا آخر فروردین ۹۹ در استان اصفهان ۱۴۴.۹ میلی‌متر بوده که نسبت به بلندمدت ۵ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

 

هرچند کمبود بارش نسبت به بلندمدت وجود ندارد اما به دلیل کاهش بارش در سرچشمه‌های زاینده‌رود شرایط موجب تشدید خشکسالی خواهد شد، میزان بارش در ایستگاه کوهرنگ تا پایان فروردین ماه ۱۰۸۱ میلی‌متر بوده که نسبت به بلندمدت ۱۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

دما در فروردین ۹۹ در مقایسه با بلندمدت ۰.۵ درجه خنک‌تر بوده اما میانگین دمای استان ۱۰ روز ابتدایی خرداد در حدود ۲ درجه سانتی‌گراد فراتر از مقدار بلندمدت ثبت شده که در نیمه شمالی استان افزایش دما فراتر از ۲ درجه و تا ۳ درجه نیز به ثبت رسیده است.

 

بنا بر اعلام هواشناسی اصفهان پهنه‌بندی خشکسالی در سطح استان اصفهان بر اساس شاخص استاندارد بارش، تبخیر و تعریق در دوره ده ساله تا پایان فروردین ۹۹ به ترتیب زیر است:

اخبار,اخبار اجتماعی,خشکسالی در اصفهان
اخبار,اخبار اجتماعی,خشکسالی در اصفهان

 

تحلیل این شاخص نشان می‌دهد درجات خفیف تا بسیار شدید خشکسالی بسیاری از مناطق استان اصفهان را فراگرفته به گونه‌ای که ۷۶.۳ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی بوده و تنها ۲۳.۴ درصد از مساحت استان شرایط نرمال تا ترسالی را متوسط را داشته است.

 

نقشه خشکسالی در دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان فروردین ۹۹ هرچند نشان دهنده بهبود شرایط خشکسالی نسبت به بلندمدت است اما همچنان شهرستان‌های خور و بیابانک، نائین، اردستان، آران و بیدگل، اصفهان، برخوار، خمینی‌شهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، نجف‌آباد، تیران و کرون، سمیرم، دهاقان و شهرضا به تناسب درگیر خشکسالی هستند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,خشکسالی در اصفهان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------