واکسیناسیون اساتید به اتمام رسید | بررسی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش مجلس



علی خاکی صدیق،اخبار اجتماعی،خبرهای اجتماعی
معاون آموزشی وزارت علوم از پایان واکسیناسیون اساتید دانشگاهی خبر داد و گفت: واکسیناسیون دانشجویان نیز طبق زمانبندی وزارت بهداشت و بسته به شرایط واکسن انجام می گیرد.

علی خاکی صدیق در گفتگو با مهر از پایان واکسیناسیون اساتید خبر داد و گفت: واکسیناسیون تا کامل انجام نشود کلاس‌ها به صورت حضوری شروع نمی‌شود.

 

وی ادامه داد: شروع حضوری کلاس‌ها منوط به واکسیناسیون دانشجویان و اساتید است خوشبختانه واکسیناسیون اساتید تقریباً تمام شده است اگر هم برخی از اساتید از واکسیناسیون جا مانده باشند، هماهنگی‌های لازم برای واکسیناسیون این اساتید توسط دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

 

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: برای واکسیناسیون دانشجویان نیز لیست آنها به وزارت بهداشت ارسال شده است و زمان بندی واکسیناسیون دانشجویان با وزارت بهداشت بوده و بستگی به شرایط واکسن دارد.

 

وی درباره افزایش شهریه دانشگاه‌ها در ترم جدید نیز گفت: شهریه‌ها در اختیار هیأت امنای دانشگاه‌ها است ولی حداقل و حداکثر شهریه در هیأت امنای وزارت علوم مشخص می‌شود.

 

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: بنابراین معیارهایی که توسط هیأت امنای وزارت علوم به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود می‌تواند مد نظر هیأت امنای دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: هیأت امنا دانشگاه‌ها نیز تعرفه پذیرش دانشجویان پولی و یا هزینه‌های دیگر مرتبط بر وضعیت دانشجویان را آنجا تعیین کنند.

 

آغاز تزریق دز دوم واکسن به اساتید و دانشجویان در هفته جاری

محمدرضا رئوفی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در این دانشگاه اظهار کرد: ۱۰ مرداد ماه واکسیناسیون (دز اول) اساتید و کارمندان دانشگاه شروع شد؛ پس از آن دانشجویان خوابگاهی، دانشجویان دارای مجوز تردد، دانشجویان دکتری و دانشجویان مقیم تهران به ترتیب دز اول واکسن را دریافت کردند.

 

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه برای واکسیناسیون ۳ واکسن آسترانزکا، سینوفارم و برکت را داشتیم و اساتید و دانشجویان به دلخواه خود یکی را انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: اسامی دانشجویان شهرستان ها را به وزارت علوم دادیم که در سیستم وزارت بهداشت ثبت شود و دانشجویان در شهرهای خودشان واکسینه شوند.

 

وی با اعلام اینکه در مجموع ۴ هزار و ۱۰۰ کارمند، دانشجو و هیات علمی در داخل دانشگاه واکسینه شده اند، خاطرنشان کرد: تعدادی از اساتید و کارمندان نیز براساس رده بندی سنی به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده بودند. دانشگاه تربیت مدرس ۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد که حدود ۳ هزار دانشجو در داخل دانشگاه واکسینه شدند و دز دوم آن ها به زودی تزریق خواهد شد.

 

رئوفی با اشاره به توقف واکسیناسیون در این دانشگاه‌ گفت: از هفته قبل قرار بود تزریق دز دوم را آغاز کنیم اما به علت کمبود واکسن در کشور با تزریق تعداد محدودی از دز دوم، این مرحله متوقف شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه محموله جدیدی از واکسن سینوفارم روز گذشته به ایران رسید، پیش بینی می کنیم در هفته جاری دز دوم واکسن اساتید و کارمندان و دانشجویان را تزریق کنیم‌.

 

مدیر مرکز بهداشت و درمان تربیت مدرس افزود: همچنین تعداد کمی از دانشجویان هنوز باقی مانده اند که امیدواریم در هفته جاری یا اوایل هفته آینده دز اول واکسن این دسته از دانشجویان را نیز تزریق کنیم.

 

 

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش مجلس بررسی می‌شود

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس این هفته با حضور وزرای بهداشت، علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را بررسی می‌کند.

 

به گزارش خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی این هفته در روزهای یکشنبه و سه شنبه (۱۴ و ۱۶ شهریورماه) نشست تخصصی خواهند داشت.

 

ادامه بررسی شور دوم طرح جهش تولید دانش بنیان نخستین دستور کار کمیسیون در این هفته در روز یکشنبه است.

 

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک لایحه شفافیت و طرح الزام به انتشار داده و اطلاعات و انتخاب ۵ نفر از اعضای کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون مشترک طرح جامع توسعه فناوری‌های مکان محور (ژئوماتیک) در کشور در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

 

در روز سه شنبه نیز بررسی موضوع مهم بازگشایی مدارس و دانشگاه‌‎ها در شرایط کرونایی کشور با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در برنامه کمیسیون آموزش است.

 

۴ پیشنهاد برای حضور دانش آموزان در مدارس

رئیس منتخب نظام پزشکی تهران بزرگ، برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، ۴ پیشنهاد ارائه داد.

 
سیدموید علویان، روز شنبه با حضور در برنامه طبیب شبکه ۳ سیما، گفت: می‌شود سال تحصیلی جدید مدارس را به جای اول مهر، اول آبان آغاز کرد.

 

وی افزود: برای اینکه بتوانیم بازگشایی مدارس همراه با حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس باشد، ۴ پیشنهاد دارم.

 

علویان گفت: اولین پیشنهاد، واکسیناسیون است. پیشنهاد دوم، بازگشایی مدارس از اول آبان است. سومین پیشنهاد، ارتقا سطح بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی است و در نهایت، به عنوان پیشنهاد چهارم، اگر لازم شد بچه‌ها را شیفت بندی کنیم.

 

وی ادامه داد: آیه نازل نشده که حتماً مدارس باید از اول مهر بازگشایی شوند، در حالی که می‌توان بچه‌ها را گروه بندی کرد و به این شکل از تراکم کلاس‌ها کم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------