توصیه های سنجاق درباره مراقبت از سگ‌ها بعد از عقیم سازی



توصیه های سنجاق درباره مراقبت از سگ‌ها بعد از عقیم سازی,مراقبت از سگ‌ها بعد از عقیم سازی

توصیه های سنجاق درباره مراقبت از سگ‌ها بعد از عقیم سازی

 

عقیم سازی یک جراحی برای برداشتن عضو جنسی حیوان است که می‌تواند دردناک باشد. در این مقاله روش نگهداری سگ‌ها بعد از عقیم سازی را به شما می گوییم.

 

تصمیم گیری برای عقیم سازی حیوان خانگی برای صاحب حیوان تصمیم سختی است، اما یادتان باشد اگر حیوان تحت نظر دامپزشک باشد و مراقبت‌های لازم را انجام دهید، در این صورت حال حیوان خوب می‌شود. 

 

عقیم سازی حیوانات این تصمیم سخت است اما ارزشش را دارد

شاید تصورش ممکن نباشد اما تصمیم گیری برای عقیم سازی سگتان هم برای شما سخت است هم برای سگتان. تحقیقات نشان داده عقیم سازی سگ‌ها می‌تواند بر رفتار آن‌ها تأثیر مثبت گذاشته و خشونت و رفتارهای خشن را کمتر کند. لازم به ذکر نیست که عقیم سازی از تولد توله سگ‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند. در ایالات متحده هر ساله 3.3 سگ به پناهگاه‌ها وارد می‌شوند. عقیم سازی سگ بهترین راه برای کاهش جمعیت حیوانات ناخواسته است.

 

 آیا عقیم سازی سگ بی خطر است؟

بله. از آنجایی که جراحی عقیم سازی حیوانات خانگی و سگ‌ها زیاد انجام می‌شود بنابراین دامپزشک‌ها در این زمینه تجربه دارند. البته درست مثل انسان‌ها هر بار که حیوانات ماده بیهوشی دریافت می‌کنند با عوارضی مواجه می‌شوند. دامپزشک طی جراجی وضعیت حیوان را بررسی می‌کند و در صورت وجود نشانه‌های خطرناک اقدامات لازم را انجام می‌دهد. 

 

جراحی‌های عقیم سازی و اخته سازی چه فرقی با هم دارند؟

هر دو جراحی‌های عقیم سازی و اخه سازی توانایی تولید مثل سگ را از بین می‌برند. در نتیجه هر دو جراحی نتیجه پایدار دارند. عقیم سازی جراحی سگ ماده است که طی آن تخمدان و اندام‌های باروری‌اش برداشته می‌شود تا دیگر توانایی بارور شدن نداشته باشد. اخته سازی هم یک جراحی است که توانایی تولید مثل سگ ماده را می‌گیرد. با این که عقیم سازی سگ ماده کمی سخت‌تر و پیچیده‌تر است اما زمان بهبود بعد از عمل با اخته سازی فرق ندارد.

 

چطور به سگ کمک کنیم تا بعد از عقیم سازی یا اخته سازی حالش بهتر شود.

بعد از جراحی سگ باید به حیوان کمک کنید تا جای ممکن استراحت کند و شرایط خوبی داشته باشد. 

 

چند راه برای نگهداری از سگ‌ها بعد از عقیم سازی عبارتند از:

 

توصیه های مراقبت از سگ‌ها بعد از عقیم سازی,آشنایی با مراقبت های از سگ‌ها بعد از عقیم سازی

راههای مراقبت و نگهداری از سگ ها بعد از عقیم سازی

 

بعد از جراحی باید سگ را در یک مکان آرام و داخل خانه بگذارید تا از حیوانات دیگر دور باشد.

 

تا دو هفته بعد از عقیم سازی از پریدن و دویدن سگ جلوگیری کنید. حتماً به توصیه‌های دامپزشک درباره مراقبت‌های بعد از جراحی گوش دهید.

 

دامپزشک لباس‌ها یا پوشش مخصوصی به حیوان می‌دهد تا آن قسمت از بدن را پوشانده و لیس نزند. چون لیس زدن می‌تواند به عفونت منجر شود.

 

برای این که زخم‌های سگ زودتر درمان شود تا حداقل ده روز بعد از عمل از حمام کردن حیوان (یا شنا کردنش) جلوگیری کنید.

 

هر روز محل زخم را خوب بررسی کنید تا مطمئن شوید عفونت نکرده و بهبود می‌یابد.

در صورت وجود هرگونه قرمزی، تورم یا ترشح در محل زخم احتمالاً زخم باز شده است. فوری دامپزشک را خبر کنید. همچنین در صورت وجود علائم بی حالی، بی اشتهایی و استفراغ سگ حتماً با دامپزشک تماس بگیرید.

 

بعد از عقیم سازی درد تا چه مدت ادامه دارد؟

عقیم سازی سگ ماده از اخته سازی سگ نر سخت‌تر است، با این حال مدت زمان بهبود بعد از عمل یکسان است. بلافاصله بعد از جراحی سگتان خسته و بی حال به نظر می‌رسد که از عوارض ماده بیهوشی است. روز بعد حال سگ بهتر می‌شود و احساس درد و ناراحتی‌اش از بین می‌رود. یادتان باشد اگر درد تا یکی دو روز ماند باید تا یک هفته از بین برو. در صورتی که درد بیشتر ادامه داشت باید دامپزشک را خبر کنید.

 

آیا سگ بعد از جراحی باید مسکن مصرف کند؟

 

عقیم سازی سگ, آیا عقیم سازی سگ بی خطر است,تفاوت جراحی‌های عقیم سازی و اخته سازی

یعد از عقیم سازی سگ ها باید مسکن مصرف کنند

 

بله. سگ طی جراحی بی حال است و درد را حس نمی‌کند، بنابراین بعد از جراحی باید دارو دریافت کند تا درد را حس نکند. بعد از جراحی پزشک داروهایی تجویز می‌کند تا درد کمتر شود. حتماً داروهایی که پزشک تجویز کرده را خریداری کنید و طبق دستور مصرف کنید. این داروها معمولاً درد را کاهش می‌دهند تا حیوان آن را حس نکرده و عذاب نکشد. پس حتماً این مسکن‌ها را استفاده کنید. هرگز مسکن‌های انسان‌ها را روی حیوانات و سگ‌ها به کار نبرید. چون بیشتر این داروها برای سگ‌ها سمی هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024