اوضاع شهرهای اندیمشک و دزفول آرام شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند.

به گزارش ایرنا، اختلاف بین شهروندان اندیمشک و دزفول از اردیبهشت ماه سال جاری که تابلوی ورودی دزفول توسط تند باد کنده شد آغاز و در بهمن ماه سال جاری به درگیری بین برخی شهروندان منجر شد.

 

30 بهمن ماه جاری شهرداری دزفول اقدام به نصب مجدد تابلو کرد که توسط معترضان اندیمشکی برداشته شد.

 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول چهارشنبه شب با حضور در جمع شهروندانی که برای مطالبه نصب تابلو به فرمانداری رفته بودند، گفت: نصب تابلو هدف همه ما است و ما به صورت قانونی با تصویب شورای تامین استان خوزستان این تابلو را نصب خواهیم کرد.

 

محمد حیدری از شهروندان دزفول خواست اجازه دهند بصورت قانونی به وضعیت قانون شکنان رسیدگی شود و افزود: امشب بصورت اضطراری شورای تامین استان تصمیم نهایی را برای نصب تابلو می گیرد.

 

منصور محمدی خباز دادستان عمومی و انقلاب دزفول نیز در جمع شهروندان گفت: مسئولان دزفول با پافشاری برای نصب تابلو در نشست با استاندار از هیچ تلاشی برای تحقق مطالبات مردم دریغ نکردند.

 

استاندار خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: درگیری هایی بین برخی شهروندان دزفول و اندیمشک از عصر چهارشنبه آغاز شد که اکنون اوضاع تحت کنترل است.

 

غلامرضا شریعتی افزود: برخی شهروندان شهرهای دزفول و اندیمشک برای تعیین محدوده مرزی 2 شهر خود با هم درگیر شدند.

 

وی اظهار داشت: به دنبال این اختلافات درگیری هایی بین برخی شهروندان شهرهای دزفول و اندیمشک رخ داد که تعدادی از طرفین مصدوم شدند.

 

وی افزود: تعیین محدوده مرزی شهرها توسط وزارت کشور و دولت انجام می شود و طرح های کارشناسی نیز در دولت در دست بررسی است.

 

استاندار خوزستان گفت: شهروندان این 2 شهر باید تا تعیین وضعیت مرزی شهرهای خود صبر کنند و اجازه دهند تا دولت برای آنها تصمیم گیری کند.

 

وی با اشاره به اینکه این اختلافات نباید به یک معضل سیاسی و اجتماعی تبدیل شود، افزود: ما در زمان حاضر نیاز به وحدت و دوستی داریم و این گونه درگیریها فقط به شاد شدن دشمن می انجامد.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: شورای تامین استان و نیز شورای تامین 2 شهر دزفول و اندیمشک تشکیل و تدابیر لازم در این زمینه اخذ شد و با مسببین این حوادث برخورد قانونی می شود.

 

به گزارش ایرنا در جریان درگیری های چهارشنبه شب خساراتی به دانشگاه جندی شاپور وارد شد و تعدادی مصدوم شدند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------