هشدار «نارنجی» تداوم آلودگی هوا در ۳ کلانشهر



  هواشناسی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی کشور نسبت به تداوم آلودگی هوا در سه کلانشهر و کاهش کیفیت هوای چهار شهر دیگر تا ۸ بهمن هشدار داد. 

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت پایداری در جو همراه با انباشت آلاینده‌ها و رشد شاخص آلودگی توام با کاهش کیفیت هوا از پنجشنبه تا شنبه (۶ تا ۸ بهمن‌ماه) در تهران، کرج و اصفهان خبر داد.

 

براثر این مخاطرات جوی احتمال رشد شاخص آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم وجود دارد.

 

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش اثرات مخرب این وضعیت ، کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام افراد، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می‌کند.

 

همچنین این سازمان با صدور هشدار زردرنگ نسبت به پایداری جو و کاهش کیفیت هوا همراه با رشد شاخص از سه‌شنبه تا شنبه (۴ تا ۸ بهمن) در سمنان، قزوین، مشهد و اراک هشدار داد.

 

براثر این مخاطرات احتمال افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک‌ به ویژه در مناطق پرتردد تا حد ناسالم وجود دارد.

 

سازمان هواشناسی کشور مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی را لازم می‌داند.

 

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

کاهش دید افقی در چهار کلانشهر

 

سازمان هواشناسی همچنین از کاهش دید افقی در چهار کلانشهر به دلیل آلودگی هوا خبرداد.

 

صبح امروز ذرات معلق در هوا و انباشت آلاینده‌ها میزان شعاع دید افقی در تهران، کرج، اراک و اصفهان را به ۱۲۰۰ تا ۵۰۰۰ متر کاهش داد.

 

بیشترین کاهش دید با ۱۲۰۰ متر از ایستگاه هواشناسی اراک در استان مرکزی گزارش شده است. پس از آن شعاع دید  افقی در البرز ۲۰۰۰، تهران ۲۵۰۰ و اصفهان ۵۰۰۰ متر ثبت شده است.

 

داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نیز نشان می دهد که صبح امروز شاخص کیفیت هوا در هر چهار کلانشهر ناسالم یا ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------