کاهش دما و احتمال آسیب به شکوفه و جوانه‌های درختان



 هواشناسی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از نفوذ توده هوای نسبتاً سرد به کشور، کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما و احتمال آسیب به شکوفه و جوانه‌های درختان خبر داد. 

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی توده هوای نسبتاً سرد از اوایل وقت چهارشنبه تا پیش از ظهر پنجشنبه به کشور نفوذ کرده و کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما را به دنبال دارد.

 

این سامانه روز چهارشنبه در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز و تهران و روز پنج‌شنبه در استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد فعال بوده و احتمال آسیب به شکوفه و جوانه‌های درختان در اثر این سرما وجود دارد.

 

به همین منظور کشاورزان، باغداران و دامداران باید نسبت به تامین سوخت و سرویس وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما و ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر (پلاستیک سیاه، گونی، پلی‌اتیلن و نایلون) اقدام کنند.

 

تخلیه سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دما، روشن کردن آتش و ایجاد مه‌دود در باغات (در ساعات نزدیک به صبح و بامداد) و استفاده از جیره غذایی پر انرژی برای دام و طیور میز در این شرایط توصیه می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------