عید فطر یک هفته تعطیل می‌شود؟



تعطیلات عید فطر ,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی

 

«حتما تا سال آینده افزایش تعطیلات عید فطر به مدت یک هفته قانون می‌شود تا سطح رضایت عمومی رشد کند.» این جملات جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و خمام است. او درگفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» از جزئیات طرح افزایش تعطیلات عید فطر به مدت یک هفته خبر داد و گفت: عید فطر از اعیاد بسیار خوب ماست، مردم یک ماه روزه می‌گیرند و پس از یک ماه می‌خواهند چند روزی به تفریح یا زیارت بروند. معتقدم که تعطیلات عیدفطر را باید ۵ روز کنیم و سایر تعطیلات را زاپاس کنیم تا به این سو بیاید.

 

 به گفته عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در حال حاضر دولت عملا یک روز را برای عید فطر تعطیل کرده است. یک روز خود عید تعطیل است و دولت هم یک روز بعد از عید را تعطیل کرده است. اگر بتوانیم تعطیلات را به یک هفته برسانیم شاید رضایت عمومی مردم بیشتر جلب شود و تعطیلات توزیع می‌شود.

 

به گفته این نماینده کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، پیش‌نویس «‌طرح افزایش تعطیلات عید فطر به مدت ۵ روز» به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی تقدیم شده و قرار است به زودی درصحن علنی بررسی شود.

 

 کوچکی‌نژاد معتقد است که مجلس به این طرح رای موافق خواهد داد و با تصویب این طرح تعطیلات تجمیع نمی‌شود.  به گفته وی تا عید فطر سال آینده حتما این طرح را تبدیل به قانون می‌کنیم. پیش‌نویس این طرح آماده شده و باید۵۰ امضا بگیریم تا به عنوان طرح اولویت‌دار در مجلس مطرح شود. البته ممکن است که مجلس به فوریت آن رای ندهد و به صورت عادی در مجلس بررسی شود. او همچنین درباره توزیع نامناسب تعطیلات در کشور نیز گفت: تعطیلات در کشور ما متعادل نیست. گاهی اوقات یک تعطیلات خسته‌کننده برای مردم مانند تعطیلات بعد از عید نوروز داریم که حدودا  ۱۵ روز طول می‌کشد و عملا دستگاه‌های دولتی و سیستم آموزشی تعطیل است. کوچکی‌نژاد که پیش از این در مجلس «طرح جایگزینی تعطیلی پنج‌شنبه با تعطیلات جمعه و شنبه» را به عنوان تعطیلات آخر هفته پیگیری می‌کرد؛ گفته است که ظرفیت کشور هم آن‌قدر نیست که ناگهان مردم بخواهند یا بتوانند در فرصت نوروز به سفر بروند.

 

 او درباره پیشنهادی که از بهمن ماه سال گذشته در مجلس معطل مانده است و قرار بود برای پیگیری آن و کسب نظر علما و مراجع دینی به قم سفر کنند نیز گفت که پیشنهاد داده بودم که به جای پنج‌شنبه؛ روز شنبه را تعطیل کنیم تا هم از نظر اقتصادی با دنیا نزدیک شویم و هم روابط فرهنگی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بیشتری را با دنیا بیشتر برقرار کنیم، زیرا درحال حاضر ارتباط‌مان با دنیا چهار روز قطع است.

سید‌کریم حسینی:  طرح‌های مختلف برای تعطیلات

 

سیدکریم حسینی، نماینده اهواز و کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» از بررسی طرح دیگری در کمیسیون متبوعش خبر داد که تعطیلات عید فطر را سه روزه می‌کند.

 

 به گزارش «دنیای اقتصاد»، ‌۱۰ روز پیش هیات رئیسه مجلس از اعلام وصول طرح اصلاح تعطیلات عید فطر خبر داد که برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده است. کمیسیون اجتماعی هم پیشنهاد کرده تا حداقل ۳ روز برای عید فطر تعطیل باشد.   براساس این گزارش جعفر قادری طراح این طرح، پیشنهاد داده است تا روز آخر ماه مبارک رمضان و فردای آن روز تعطیل باشد.

 

در این میان کریم حسینی، ‌نماینده اهواز با «رد» طرح جعفر قادری، نماینده شیراز به «دنیای اقتصاد» گفت: طرح افزایش تعطیلات عید فطر طرح خوبی نیست، زیرا ما خوزستان را در بحث تعطیلات عید فطر صاحب‌نظر و مقدم می‌دانیم.  به گفته حسینی، طرح آقای قادری مبنی بر این بود که دو روز تعطیلی ثابت باشد حالا اینکه یک روزش روز آخر ماه رمضان باشد یا اینکه روز اول ماه شوال باشد درحالی که مخالفت ما با این طرح این است که اگر قرار باشد تثبیت شود تعطیل بودن روز آخرماه رمضان به درد این هدف نمی‌خورد.

 

دنياي اقتصاد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------