متهم : به خاطر صادرات از ما تشکر کنید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شرکت پتروشیمی
مدیر عامل سابق شرکت پتروشیمی گفت: تمام محصولات را فروختیم این در حالی است که در رابطه با صادرات هم برچسب اخلال به ما خورد تو را به خدا در رابطه با این موارد حداقل از ما تشکر کنید. 

به گزارش مهر، رضا حمزه لو مدیرعامل صادرات شرکت پتروشیمی در ادامه دفاعیات خود گفت: برداشت‌های مالی غلطی تحت عنوان کارشناسی در پرونده ذکر شده است به همین دلیل سایر دوستان درخواست تأمین دلیل را دادند.

 

وی در ادامه دفاعیات خود گفت: من صد درصد پول دولت را داده ام و تبرئه ام. برخی با پول دولت می‌روند و در خارج از کشور خانه می‌سازند ما اینها را نکرده و حتی از پول‌های حساب‌های شخصی خودمان خیر رساندیم.

 

حمزه لو ادامه داد: وقتی وارد تحریم شدیم به اعضای هیئت مدیره اعلام کردیم که pcc دیگر تمام شده و روابط روابط بانکی هم قطع شده است گفتم اگر می‌خواهیم پتروشیمی را به زنده نگه داریم باید صادرات را زنده نگه داشت.

 

متهم ادامه داد: تمام محصولات را فروختیم این در حالی است که در رابطه با صادرات هم برچسب اخلال به ما خورد تو را به خدا در رابطه با این موارد حداقل از ما تشکر کنید.

 

متهم ادامه داد: هیئت مدیره شرکت بازرگانی در تاریخ ۱۷ خرداد ۸۹ جلسه‌ای تشکیل داد و مصوب کرد که به منظور تسریع در انجام امور تصمیم‌گیری و انعقاد قرارداد همکاری به منظور استفاده از خدمات سایر شرکت‌ها اعم از داخلی و خارجی به مدیر عامل تفویض شود اعضا با این کار خودشان را نجات دادند با این مصوبه یک امضای بنده برابر با ۷ امضا شد.

 

حمزه لو تصریح کرد: راهکار ما ارجاع به شرکت‌های پوششی داخلی بود امروز اگر سرم را هم بدهم نمی‌گذارم پول کشور برود و به هیچ غریبه ای هم اعتماد نمی‌کنم.

 

مدیرعامل سابق شرکت پتروشیمی افزود: در حساب نیز ۱۰۰ میلیون یورو پول در مقطع زمانی وارد شد و اگر کسی می‌خواست استفاده کند این پول را می‌گرفت و می‌رفت.

 

وی با بیان اینکه نوآوری‌هایی که ما قبلاً در پتروشیمی انجام دادیم امروز قانون شده است گفت: بچه نظام هستیم و تبعات را می‌خرید به همین خاطر با توجه به شرایط تحریم‌ها که بسیار هم جدی بود به سراغ شرکت‌های داخلی رفتیم.

 

متهم افزود: در برخی صفحات کیفرخواست ذکر شده که نیازی به شرکت‌های وابسته وجود ندارد و شرکت شانگهای می‌توانست مستقیم بفرستد این در حالی است که این طور نبوده و اگر می‌توانست مستقیم بپرسد که تحریم‌ها وجود نداشت این مطالب کیفرخواست هم دروغ است وی ادامه داد که نیز نمی‌توانست مستقیم به شرکت بازرگانی یورو ارسال کند به همین دلیل پای یک واسطه به میان آمد..

 

در ادامه حسینی نماینده دادستان تهران در واکنش به سخنان متهم گفت: از لحاظ قانون تجارت هیئت مدیره می‌تواند اختیارات قانونی خود را تفویض کند کجای قانون انجام معامله هیئت مدیره با شرکت یکی از اعضا اختیارات قانونی است هیئت مدیره تفویض اختیار را نداشته است علاوه بر این در آئین نامه هم صرف حق معامله ذکر نشده است.

 

وی خطاب به متهم گفت: شما پیشتر نزد بازپرس گفتید به خاطر درخواست مدیر مالی و شرکت شانگهای بوده است که این تفویض انجام شده است این در حالیست که مدیر مالی این موضوع را تکذیب کرد شما پس از معامله باید هیئت مدیره یا بازرس را مطرح می‌کردید که نکردید نماینده دادستان ادامه داد ۶۶۰ میلیون یورو از ۶ و ۶ میلیارد یورو به حساب شخصی شما نیز واریز شده است شما دو رویکرد کاملاً متفاوت دارید ۳۱۲ میلیون یورو با ارز مرجع خارجی تسویه شده است ۳۴۷ میلیون یورو هم هست که ۲۱۵ میلیون یورو از صرافی‌های داخل کشور از گرفته و تسویه کردند کجای قانون اجازه داده حواله خارجی در داخل کشور تسویه شود.

 

حسینی افزود: هم قانون رعایت نشده و هم صورت جلسه‌ای که آقای حمزه لو به آن استناد می‌کنند دلالتی ندارد در ادامه وکیل حمزه لو خطاب به قاضی دادگاه گفت: نماینده دادستان کیفرخواست را نمی‌خواند و تنها به خلاصه‌ای از آن دفاع می‌کند که حسینی نماینده دادستان در واکنش به این صحبت‌ها گفت: من این صحبت‌ها را توهین به خودم قلمداد می‌کنم قاضی مسعودی مقام هم در واکنش به این سخنان وکیل گفت: دادستان کیفرخواست را تهیه و به خلاصه آن تسلط دارد شما باید حد قانونی را رعایت کنید بارها هم ذیل آیات و روایات و احادیث می‌گوئید ما عادل نیستیم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------