حجم بارندگی تمامی استان‌های کشور از میانگین 50 ساله فراتر رفت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, حجم بارندگی
بارندگی‌های مناسب چندماه اخیر موجب شده است تا کشور ما پربارش‌ترین سال آبی نیم قرن اخیر خود را تجربه کند و این امر موجب شده است تا حجم بارندگی‌ تمامی استان‌های کشور از مدت میانگین 50 سال اخیر کشور هم فراتر برود. 

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به 307 میلیمتر رسیده است که این رقم در مقایسه با (113 میلیمتر) مدت مشابه سال گذشته 171 درصد و در مقایسه با (205 میلیمتر) مدت متوسط بلندمدت 50 درصد افزایش داشته است.

 

در حال حاضر کهگیلویه و بویراحمد با یک هزار میلیمتر بارندگی، چهارمحال و بختیاری با 937 میلیمتر بارندگی، ایلام با 875 میلیمتر بارندگی، گیلان با 863 میلیمتر بارندگی و کرمانشاه با 744 میلیمتر بارندگی پنج استان پربارش کشور در سال آبی جاری هستند.

 

هم اکنون تمامی حوضه‌های آبریز اصلی کشور(دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره‌قوم) بارندگی‌های بیشتری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میانگین 11 ساله اخیر و حتی میانگین 50 ساله را تجربه می‌کنند.

 

بارش‌های مناسب اخیر چند روز اخیر در نوار شرقی کشور نیز موجب شده است تا حوضه آبریز مرزی‌شرق که تا ابتدای این هفته روند نزولی بارندگی‌ها را نسبت به مدت متوسط بلندمدت تجربه می‌کرد، در حال حاضر با افزایش هفت درصدی بارش‌ها در مقایسه با میانگین 50 ساله اخیر خود مواجه شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------