ابتکار:قانونی نداریم که دوچرخه‌سواری خانم‌ها را ممنوع کرده باشد/ نگرانم که محدودیت‌هایی بدون چارچوب قانونی، اعمال شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, ابتکار
معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به ممنوعیت دوچرخه سواری زنان در استان اصفهان گفت: دوچرخه موتور نیست که بگویم گواهینامه لازم دارد، از قدیم خانم‌ها برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کردند و قانونی نداریم که دوچرخه‌سواری خانم‌ها را ممنوع کرده باشد 

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره این‌که برخی از مسئولان استان اصفهان دوچرخه‌سواری را برای زنان ممنوع کرده‌اند و حتی نهادهای قانونی هم وارد مسئله شده‌اند درحالی که در همین استان پرونده‌های اسید‌پاشی تعیین تکلیف نشده است، گفت: خوشبختانه مجلس طرح خوبی را برای مقابه با اسیدپاشی به تصویب رساند و امیدوارم نسبت به این مسئله تغییر رویه دهند. 

 

قانونی نداریم که دوچرخه‌سواری خانم‌ها را ممنوع کرده باشد

معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه دوچرخه سواری بانوان در فضاهای ورزشی قطعا ممنوع نیست،‌ بیان کرد: مسئله دوچرخه‌سواری از ابعاد و زوایای مختلف مهم است، زیرا بحث ورزش است.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا این مسئله استانی شده است،‌ به طور مثال در بعضی استان‌ها زنان می‌توانند دوچرخه‌سواری کنند اما در اصفهان نمی‌توانند،‌ این موضع‌گیری‌ها ناشی از چیست،‌ اظهار داشت: من نمی‌دانم استدلال چیست و این مسئله را باید از خود مقام‌های قضایی پرسید.

 

ابتکار در پاسخ به این سوال که موضع دولت در این خصوص چیست، گفت: دولت در چارچوب قانون حرکت می‌کند و ما قانونی در این زمینه ( دوچرخه‌سواری خانم‌ها) نداریم که این کار را ممنوع کرده باشد. 

 

از قدیم خانم‌ها برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کردند

وی ادامه داد: نمی‌دانم به چیزی استناد شده است،‌ از سوی دیگر دوچرخه، موتور نیست که بگوییم گواهینامه لازم دارد.

 

معاونت زنان و امور خانواه ریاست‌جمهوری یادآور شد: از قدیم خانم‌ها برای تردد از دوچرخه استفاده می‌کردند؛ این وسیله بسیار سالم است، به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند و از طرفی بر سلامتی بانوان تاثیر‌گذار است.

 

نگرانم محدودیت‌هایی که چارچوب قانونی ندارد، اعمال شود

وی خاطرنشان کرد: این موضوع را باید به بحث گذاشت، نگرانی من از این است که این موضوع باعث شود یکسری محدودیت‌ها که چارچوب قانونی ندارد، اعمال شود. 

 

به گفته ابتکار کسانی که این‌گونه برخوردها را انجام می‌دهند نگران یکسری ارزش‌ها و حریم‌ها هستند که این مسئله قابل بحث و بررسی است و می‌شود شرایطی را تعریف کرد که این آسیب‌ها هم نباشد.

 

وی تاکید کرد: این آسیب‌ها ربطی به خود دوچرخه ندارد و امیدوارم روی این مسئله تجدیدنظر کنند.

 

از پیگیری لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت از سوی رئیس قوه قضائیه خوشحالیم

معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره پیگیری «لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت» از سوی رئیس جدید قوه قضائیه بیان کرد: از صحبت‌ها و موضع رئیس قوه قضائیه درباره « لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت» بسیار خوشحال هستیم.

 

وی ادامه داد:‌ در دیدار نوروزی که با ایشان داشتیم در خصوص این لایحه با ایشان صحبت کردم که فرمودند تلاش می‌کنند هرچه زودتر این لایحه ارائه شود. در دیدار با نمایندگان مجلس هم ظاهرا روی همین نکته تاکید کردند.

 

ابتکار تاکید کرد: روی «لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت» کار بسیار دقیقی صورت گرفته‌ است و قضات و کارشناسان نظرات خود را ارائه کرده‌اند. 

 

وی خاطرنشان کرد:‌ این لایحه انتظار افکار عمومی است و بسیار کمک خواهد کرد که در بعد فرهنگی یکسری بازدارندگی‌های اجتماعی در کشور ایجاد شود.

 

معاونت زنان و خانواه نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: این لایحه می‌تواند جلوی متخلفان که به زنان و خانواده آسیب و آزار می‌رسانند بگیرد تا حریم خانواده در امان باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------