حالا که آهنگ خوانده اید از مدرسه اخراجید!



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,

 

 چند روزی است که پیغامی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود که در آن مدیر مدرسه برخی دانش‌آموزان را تهدید به اخراج کرده است.

 

در این پیغام که به‌صورت پیامکی برای برخی از خانواده‌ها ارسال شده، آمده است: ضمن پوزش و عذرخواهی از اولیا و دانش‌آموزان گرامی، دانش‌آموزان پایه هشتی که در مدرسه آهنگ خوانده و در اینستاگرام پخش کرده‌اند موقع اخذ کارنامه پرونده خودشان را نیز جهت ثبت‌نام در مدارس دیگر تحویل بگیرند. موضوعی که موجب واکنش خانواده‌ها و دانش‌آموزان آنها در فضای مجازی شده است. آنها از مسئولان آموزش و پرورش پرسیدند که آیا مدیر این اختیار را دارد که دانش‌آموزی را به دلایل اینچنینی اخراج کند.

 

موضوعی که زهرا مظفر، سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اینچنین به خبرنگار «ایران» پاسخ می‌دهد: «اخبار مبنی بر اخراج دانش‌آموزان کذب است. ما هم اصلاً گزارشی مبنی بر اخراج دانش‌آموزان از مدرسه به خاطر این موضوع نداشتیم. اگر خانواده‌ای چنین پیامکی را دریافت کرده است به اداره آموزش و پرورش منطقه یا در سامانه ثبت شکایات موضوع را مطرح کند و ما نسبت به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.»

 

وی تأکید می‌کند: «هیچ مدیری حق اخراج دانش‌آموز را به‌خاطر این موضوعات ندارد. مدیر باید عذر موجه برای ثبت‌نام نکردن دانش‌آموزانش داشته باشد؛ اخراج دانش‌آموزان به این آسانی نیست کمیته‌ای در منطقه آموزش و پرورش تشکیل می‌شود و اعضا به تخلف دانش‌آموز رسیدگی می‌کنند. ما اعلام می‌کنیم که این پیامک تقلبی است.»

 

از سوی دیگر معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هم به این نکته اشاره می‌کند که اگر مدیری چنین پیامکی را ارسال کرده است با او برخورد می‌کنیم، می‌گوید: خانواده‌ها حتماً آموزش‌وپرورش را در جریان چنین پیامکی قرار دهند ما فکر می‌کنیم این خبرسازی برای برخی از مدارس است و اتهامی است که باید حتماً ثابت شود. کاظمی تأکید می‌کند: به هر حال ممکن است دانش‌آموزان تخلفاتی داشته باشند، اما مرحله اول پس از انجام تخلفات از سوی دانش‌آموزان تذکر دادن و فراخواندن پدر و مادر آن دانش‌آموز است، به طور کل من بعید می‌دانم به خاطر چنین موضوعی یک مدیر مدرسه دانش‌آموزان را از مدرسه اخراج کند یا از ثبت‌نام آنها ممانعت به عمل آورد. 

 

ایران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------