تغییر طعم آب به دلیل تزریق آب چاه‌ مورد تأیید است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, آب چاه‌
کارشناس کنترل کیفیت اداره آب و فاضلاب اصفهان گفت: آب تزریق شده به شبکه شرب اصفهان به طور کامل مورد تأیید اداره بهداشت بوده و کلیه مراحل تصفیه اعم از نمونه برداری، کلرزنی، میکروب زدایی و ...را سپری کرده و تأییدیه گرفته است.

به گزارش فارس ، مخاطبان فارس، در تماسی با این خبرگزاری با اعلام انتقاد از تغییر طعم آب آشامیدنی محدوده خانه اصفهان و خیابان رزمندگان خواستار پیگیری این موضوع شدند.

 

علی کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص اظهار کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما، قسمتی از آب آشامیدنی شهر از برخی چاه‌های متفرقه در سطح شهر تأمین می‌شود که آب این چاه‌ها املاح بیشتری نسبت به آب متداول شهر دارد.

 

کارشناس کنترل کیفیت اداره آب و فاضلاب اصفهان در ادامه افزود: این آب به طور کامل مورد تأیید اداره بهداشت بوده و کلیه مراحل تصفیه اعم از نمونه برداری، کلر زنی، میکروب زدایی، آزمایش‌های سلامت و ... را سپری کرده و تأییدیه گرفته است.

 

وی همچنین اعلام داشت: چون کمبود آب باید به نحوی جبران شود و به همین خاطر، برداشت از این چاه‌ها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

 

کیانی تأکید کرد: این آب از نظر کیفی و بهداشتی هیچ گونه تهدید و مشکلی نداشته چون تمامی شاخص‌های فیزیکی و شیمیایی استاندارد را داراست.

 

وی در خصوص طعم این آب تصریح کرد: به هر صورت، املاح این آب از آب معمول شهر که در 10 ماه دیگر سال مصرف می‌شود بیشتر است و چون ذائقه مردم اصفهان به آب تصفیه خانه باباشیخ‌علی عادت کرده، این تغییر طعم را به خوبی احساس می‌کنند و این در صورتی است که اگر این آب را مردم شهرهای شرقی استان مصرف کنند، تغییر طعم آن برای آن‌ها ملموس نخواهد بود.

 

کارشناس کنترل کیفیت اداره آب و فاضلاب اصفهان یادآور شد: وظیفه ما، پایش و آزمایش مستمر شاخص‌های سلامت آب است و این کار به صورت پیوسته در حال انجام است و مردم نگران سلامتی آب آشامیدنی خود نباشند.

 

کیانی اعلام داشت: با این حال، مشترکان محترم در صورت مشاهده هر گونه تغییر طعم یا احتمال وجود آلودگی می‌توانند با شماره 122 و یا اداره آب و فاضلاب تماس بگیرند و همکاران ما با حضور در محل، به آزمایش آب منطقه مورد نظر و تأیید سلامت آن خواهند پرداخت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------