بارش‌های پراکنده و رگباری در شمال و شمال غرب کشور/ تهران کمی خنک می شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سازمان هواشناسی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا ( یکشنبه و دوشنبه ۶ و ۷ مرداد ) شاهد ادامه بارش‌های پراکنده درشمال کشور خواهیم بود که در برخی مناطق به ویژه در استان گلستان به شگل رگبار پیش بینی شده است.

 امین حسین نقشینه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز و فردا به ویژه بعدازظهرها و اوایل شب، برای سواحل خزر بارش پراکنده و برای برخی مناطق از شمال غرب مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال شرق مانند استان‌های خراسان شمالی، گلستان، گیلان و مازندران رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

 

وی اظهار داشت: همچنین طی این مدت در جنوب شرق کشور از جمله جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب فارس رگبار موقتی گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد، سایر مناطق کشور تا ۵ روز آینده جوی آرام همراه با ماندگاری هوای گرم خواهند داشت.

 

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سواحل شمالی کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گرم‌تر می‌شود اما از پنجشنبه دوباره کاهش نسبی دما در این مناطق آغاز خواهد شد.

 

تهران کمی خنک‌تر می‌شود

 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در ۵ روز آینده آسمان تهران صاف و آفتابی است که امروز و فردا گاهی وزش باد خواهد داشت، هوای تهران فردا کمی خنک تر می‌شود اما آخر هفته دوباره افزایش نسبی دما بین دو تا سه درجه را در پایتخت خواهیم داشت و به دمای ۴۰ درجه می‌رسد. کمینه دمای امروز صبح مهرآباد ۳۰ درجه بود که فردا به ۲۹ درجه می‌رسد، کمینه دمای شمیرانات ۲۵ درجه بود که فردا نیز در همین دما باقی می‌ماند؛ بیشینه دمای امروز مهرآباد ۳۸ درجه و شمیرانات ۳۷ درجه می‌شود که بر اساس پیش بینی صورت گرفته دمای مهرآباد تا آخر هفته به ۴۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

 

نقشینه گفت: اهواز با دمای ۴۶ درجه بالای صفر و شهرکرد ۱۳ درجه بالای صفر، به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------