اینجا همه خانوادگی قلیان می کِشند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, قلیان
عضو شورای شهر کاشمر گفت: متاسفانه مصرف قلیان در اماکن عمومی کاشمر به خصوص بلوار سید مرتضی به صورت خانوادگی و مجردی افزایش یافته است.

محمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: به رغم اینکه برای جلوگیری از مصرف قلیان در اماکن عمومی به خصوص بلوار سید مرتضی اقداماتی به صورت مقطعی صورت گرفت اما نتیجه بخش نبوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه روز به روز مصرف قلیان در اماکن عمومی کاشمر بیشتر می‌شود و این زیبنده شهر نیست؛ در حال حاضر خانواده‌ها شب‌ها که در اماکن عمومی حضور پیدا می‎کنند کنار خود قلیان دارند و به نوعی پای ثابت تفریح خانواده‏‌های کاشمری شده است.

وی با تاکید براینکه مصرف قلیان در اماکن عمومی توسط خانواده‌ها چهره خوشایندی ندارد و باید در این خصوص دستگاه‌های متولی مانع از مصرف قلیان در اماکن عمومی شوند، گفت: گاهی مشاهده می‎شود که قلیان توسط بانوان هم مصرف می‎گردد و به مرور مصرف قلیان در کاشمر در میان زنان نیز رو به افزایش است.

صادقی ادامه داد: اکنون در این شهر شاهد تشکیل قلیان‌سراها و کافه‌های غیرمجازی هستیم که با احداث ساختمان و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی همراه است.

این عضو شورای شهر که در رشته پزشکی تحصیل کرده، ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده عبور دود قلیان از داخل آب باعث افزایش میزان رطوبت و چسبندگی آن شده و به سرعت بر دیواره شش‌ها رسوب کرده و باعث تنگی نفس و بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی می‌گردد.

وی بیان کرد: متاسفانه چنان قبح قلیان در جامعه ریخته شده که گاه فرزندان در مقابل پدر و مادر خود به استعمال آن می‌پردازند و به دلیل بستر انحرافی که در جامعه فراهم‌شده مصرف آن در بین مردم عادی شده و کمتر کسی آن را عیب می‌داند.

صادقی افزود: متاسفانه طی چند سال گذشته نه تنها مصرف قلیان افزایش یافته بلکه مهمان شوم خانه‌‏ها بوده و به‌سرعت در حال تبدیل شدن به یک تفریح خانوادگی است.

این مقام مسئول با اظهار تاسف از این که بعد از گذشت دو دهه هنوز آیین‌نامه ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی کاشمر رعایت نمی‌شود، گفت: به دلیل سودآوری، تعداد مکان‌های عرضه قلیان به خصوص در منطقه کوهستانی کاشمر به کوهسرخ افزایش یافته است.

وی در پایان عنوان کرد: قلیانی که در گذشته ابزار دست کهنسالان بود و در موقع کسالت پکی به آن می‌زدند، این روزها به دست دختران و پسران جوان افتاده و بسیاری از آنان برای چند لحظه خوش بودن به آن پک می‌زنند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------