درخواست سازمان ملل برای کاهش آلودگی هوا



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سازمان ملل
سازمان ملل خواستار آن شد که برای مقابله با تغییرات اقلیمی از آلودگی هوا کاسته شود. 

به گزارش ایسنا، آمادگی کشورها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که موجب گرمای جهانی می‌شود همانند بالا رفتن از یک سربالایی، سخت و نفس‌گیر است. با این وجود متقاعد ساختن آن‌ها به پاکسازی هوا برای حفظ سلامت عموم مردم آسان‌تر است و می‌تواند برای مقابله با تغییرات اقلیمی سودمند و موثر باشد.

 

مقامات سازمان ملل بر این باورند که تلاش‌های بین المللی به منظور کاهش آلودگی هوا در رابطه با گازهای گرمایشی امیدوار کننده بوده‌ است.

 

تلاش‌های جهانی برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای در نشست اقدامات اقلیمی سازمان ملل روز دوشنبه در نیویورک مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. ائتلاف اقلیم و هوای پاک توسط شش کشور از سال ۲۰۱۲ شکل گرفت و اکنون بیش از ۱۰۰ دولت عضو آن هستند.

 

در بحث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و نقش آن‌ها در گرمایش زمین بیشتر روی گاز "کربن دی‌اکسید" تمرکز می‌شود زیرا این گاز حدود دو سوم از گازهای گلخانه‌ای را شامل می‌شود و می‌تواند برای هزاران سال در جو باقی بماند.

 

احتراق سوخت‌های فسیلی، چوب و زباله‌های جامد به انتشار این گاز گلخانه‌ای منجر می‌شود. همچنین برخی فرایندهای صنعتی و تغییر در کاربری زمین از جمله جنگل‌زدایی به انتشار هر چه بیشتر گاز کربن دی‌اکسید منجر می‌شود.

 

در عین حال از آنجاییکه اقتصاد جهانی همچنان بر پایه سوخت‌های فسیلی قرار دارد پیشرفت‌های چشمگیری در کاهش انتشار کربن دی‌اکسید جهت مقابله با تغییرات اقلیمی بدست نیامده‌ است.

 

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، اگرچه محققان معتقدند گازهای دیگری نیز وجود دارند که هوا را آلوده و زمین را گرم می‌کنند. کربن سیاه و متان از جمله این آلاینده‌های هوا هستند که ۳۰ تا ۴۰ درصد از گرمای جهانی را به همراه دارند و بنابراین کنترلِ انتشارِ آنها در کنترل پدیده تغییرات اقلیمی و محدود ساختن پیامدهای نامطلوب آن از جمله آسیب رساندن به سلامت انسان‌ها نقش به سزایی دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------