پیامک افزایش نرخ گمرکی گوشی‌های موبایل جعلی است



سامانه اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) نسبت به جعلی بودن پیامک‌های درخواست هزینه افزایش نرخ گمرکی گوشی که به برخی کاربران موبایل ارسال می‌شود، هشدار داد.  

به گزارش مهر، همتا در کانال اطلاع رسانی ثبت تلفن همراه (رجیستری) اعلام کرد: اخیرا پیامکی برای برخی افراد ارسال و از آنها خواسته شده جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت کنند. کاربر از طریق لینک موجود در این پیامک‌ها به صفحه‌ای شبیه به سامانه اینترنتی گمرک و سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شود که ظاهر آن شبیه درگاه‌های پرداخت (فیشینگ) است و مشخصات کارت بانکی از کاربر دریافت می‌شود.

 

همتا به کاربران هشدار داده است که این روش، یکی از شیوه‌هایی است که کلاهبرداران برای دستبرد زدن به حساب بانکی افراد از آن استفاده می‌کنند. از این رو ضروری است در صورت ملاحظه چنین مواردی، مراتب در اسرع وقت از طریق بخش گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir گزارش شود.

 

سامانه ثبت و رجیستری تلفن همراه همچنین از کاربران خواسته که به موارد زیر توجه کنند:

 

۱- هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA انجام می‌گیرد. همچنین در صورت دریافت هرگونه پیامک با محتوای مشکوک، می‌توانید موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در ۷ روز هفته طرح کنید تا راهنمایی‌های لازم ارائه شود.

 

۲- ثبت تلفن همراه مسافری و پرداخت عوارض مربوط به آن صرفاً از طریق زیر دامنه گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس https://epl.irica.gov.ir/ImeiRegister انجام می‌شود.

 

 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, گوشی‌های موبایل

۳- پیش از هرگونه پرداخت حتماً باید از اعتبار درگاه پرداخت مطمئن شد. ویژگی‌های اولیه درگاه پرداخت معتبر عبارتند از:

 

الف- عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس دهنده (معمولاً به صورت قفل سبز رنگ) در ابتدای آدرس درگاه پرداخت وجود دارد.

 

ب- درگاه پرداخت زیردامنه ای از دامنه shaparak.ir است (هرگونه ترکیب دیگری از کلمه shaparak و هر پسوند دامنه دیگری به غیر از ir. غیرمجاز است، به عنوان مثال ترکیب هایی نظیر shapaarak یا shaparack نامعتبر هستند)

 

ج- برای اطلاع از آدرس درگاه های پرداخت اینترنتی معتبر، می‌توان به تارنمای کاشف به آدرس kashef.ir مراجعه کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------