«تذکر کتبی تا اخراج» حکم معلمان متخلف در مدارس/ دانش‌آموزان به هیچ وجه نباید تنبیه بدنی شوند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, معلمان متخلف
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش حکم معلمان متخلف در مدارس را «تذکر کتبی تا اخراج» اعلام کرد. 

«مهدی نوید ادهم» دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، درباره دستور اخراج معلم یزدی که دانش‌آموزی را تنبیه کرده بود، گفت: باید با هرگونه خلاف و تخلفی که توسط برخی از همکاران ما اتفاق می‌افتد، قانونمند برخورد شود. در زمینه تخلفات ما یک آیین‌نامه داریم که در آن مراحل برخورد با متخلف بیان شده است، این مراحل از تذکر شفاهی به متخلف گرفته تا تذکر کتبی و در نهایت اقدام به اخراج انجام می‌شود.

 

نوید ادهم ادامه داد: مراحل تذکر به همکار متخلف بستگی به نوع تخلف، زمان، مکان و چگونگی آن دارد، من الان قضاوت موردی نمی‌توانم داشته باشم و بگویم چه نوع حکمی مربوط به چه متخلفی است. باید آن مورد خاص را ببینیم و بعد گروهی که مسئول رسیدگی به تخلفات هستند، مساله را بررسی کنند و رای صادر می‌شود.

 

دبیرکل شواری عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بارها همه وزرا و مسئولان در آموزش و پرورش اعلام کردند که تنبیه بدنی به هیچ وجه مجاز نیست و انواع آن به هر شکلی که باشد، نباید هرگز اتفاق بیافتد. هربار نیز معلم متخلفی در این زمینه بوده با او برخورد شده است. طی سالیان اخیر میزان تنبیه بدنی در مدارس کاهش داشته، اما اکنون حتی یک مورد هم برای ما زیاد است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این خشونت‌ها نسبت به خشونت‌های سایر اقشار جامعه کم‌تر است و بعضا در سایر اقشار جامعه ما شاهد میزان خشونت بیشتری هستیم، اما نباید حتی میزان اندک تنبیه بدنی هم در مدارس وجود داشته باشد. اخبار در این زمینه اندک است، اما چون رفتار به هیچ وجه پسندیده نبوده و اصلا مورد تایید نیست، قطعا با اینگونه موارد برخورد خواهیم کرد.

 

نوید ادهم در واکنش به وقوع سانحه برای سرویس‌های مدارس در سراسر کشور و همچنین انتخاب خودروهای بدون معاینه فنی به عنوان سرویس مدارس مانند خودرویی در سیستان و بلوچستان که به علت بریدن ترمز موجب آسیب تعداد زیادی دانش‌آموز شد، گفت: سرویس مدارس از سوی آموزش و پرورش کنترل می‌شود و حتی در مواقعی که لازم است، نیروهای نظامی و انتظامی نیز بر آن نظارت دارند.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان اظهار داشت: تصادف سرویس مدارس نیز مانند سایر تصادفاتی است که در جامعه اتفاق می‌افتد. متاسفانه به دلایل مختلف از نامناسب بودن جاده‌ها گرفته تا عدم ایمنی وسایل نقلیه، بی‌توجهی راننده و عوامل متعدد دیگر، همه دست به دست هم می‌دهد و این اتفاقات رخ می‌دهد. این سرویس‌ها برای آموزش و پرورش نیست، بلکه آموزش و پرورش آنها را از بخش خصوصی برای مدارس اجاره می‌کند به همین دلیل است که در برخی مدارس خودروهای خوبی وجود ندارد و اینطور نیست که ماشین متعلق به آموزش و پرورش باشد. یکی از مشکلات نیز بحث کمبود منابع در مناطق محروم است که موجب چنین حوادثی می‌شود.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------