میزان مجازات حبس جرائم مرتبط با مواد مخدر برای بار اول به نصف کاهش یافت



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
نمایندگان مجلس میزان حداقل و حداکثر مجازات حبس مرتکبان جرائم حمل، نگهداری و مخفی کردن مواد مخدر و روانگردان برای بار اول را به نصف کاهش دادند. 

به گزارش ایلنا، در جلسه علنی امروز ( یکشنبه ۱ دی) مجلس شورای اسلامی نمایندگان در جریان بررسی طرح کاهش مجازات حبس تعزیری با ارجاع ماده (۱۷) با ۱۴۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

در ماده ۱۷ این طرح آمده است:متن زیر به ماده(۷۲۸) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱/۲/۱۳۹۲ الحاق می‌شود:

 

عبارت «حداکثر مجازات کمتر از نود و یک روز حبس و یا» از بند(۱) ماده(۳) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معیّن مصوب ۲۸/۱۲/۱۳۷۳ حذف می‌شود و تبصره(۱) ماده(۱) و تبصره(۶) ماده(۵) قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری مصوب ۱۵/۹/۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام و تمام قوانینی که به­ موجب آنها به صورت موردی برای شروع به جرم یا معاونت در جرم تحت همین عناوین تعیین مجازات شده است و ماده(۶۶۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲/۳/۱۳۷۵ و تبصره آن نسخ می‌گردد.

 

همچنین نمایندگان با ماده (۱۸) این طرح با ۱۴۹ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

در ماده ۱۸ آمده است: یک تبصره به‌شرح زیر به ­عنوان تبصره(۳) به ماده(۸) قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب ۳/۸/۱۳۶۷ مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصلاحات و الحاقات بعدی الحاق می‌شود:

 

تبصره۳- میزان حداقل و حداکثر مجازات حبس مرتکبان جرائم حمل، نگهداری و مخفی کردن مواد مخدر و روان­گردان موضوع بندهای(۳) و(۴) این ماده، برای بار اول به نصف کاهش می­یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------